הוספת הודעה חדשה
עמוד 416 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · רטיבות בשתי אזורים בסלון(קירות חיצוניים)

    (ליאור)

    שלום ,

    יש לנו בעיה של רטיבות בסלון בנקודה אחת בפינה תחתונה בקיר הסלון (שהוא קיר חיצוני ) ובנקודה שנייה שוב בחלק התחתון של קיר חיצוני . חדירת מי גשמים .

    ראו תמונות מצורפות:

    בנושא הרטיבות בפינה : ביצענו שינוי גבהים של אדמה בגינה לפני כ-4 שנים ומאז הופיעה הרטיבות שם. צריך לציין שלאחר השינוי של הגבהים של האדמה בגינה נוצר מצב שיש אדמה שצמודה לקיר הבית ולא בוצע איטום על אזור זה. כמו כן קיים שם סדק חיצוני שקיים שם כבר הרבה זמן (אולי 10 שנים) והוא נראה גם בצידו הפנימי של הקיר אבל לא נראתה רטיבות בגללו בעבר אלא רטיבות נראתה רק לאחר שינוי גובה האדמה בגינה הצמודה לקיר הבית אז אני לא יודע אם לייחס גם חלק מהבעיה לסדק בקיר. ניתן לראות את האזור ואולי את הסדק בתמונה הבאה:(ניתן אולי להבחין בסדק משמאל לברז שבתמונה)

    לגבי אזור הרטיבות השני: גם פה בוצע שינוי במרפסת המרוצפת החיצונית שניתן לראות בתמונה הקודמת. הרטיבות הופיעה רק לאחר שריצפנו את המרפסת החיצונית הזו . לפני שריצפנו היה שם פשוט משטח בטון. גם פה לא בוצע שום איטום במהלך הריצוף. בוצע רק רובה. ניתן לראות את צידו החיצוני של הקיר באזור הרטיבות גם בתמונה הזו:

    בנושא אזור הרטיבות השני :האם יש צורך להסיר את הריצוף כדי לטפל בבעיה או שניתן למרוח חומר איטום על הריצוף ואו הקיר מבחוץ ? מה צריך לעשות?

    בנושא אזור הרטיבות הראשון : מה צריך לעשות ? האם סביר שהרטיבות נובעת מהסדק או בגלל הצמדת האדמה לבית ללא ביצוע איטום מתאים?

    כמו כן אם יבוצע טיפול איטום - איך כדאי לטפל בקיר בתוך הבית כדי לשחזר את הצבע וכו כי כרגע הצבע מתפורר ונסדק ויש כתמים שחורים . ? כמה זמן אחרי טיפול האיטום כדאי לצבוע את הקיר בתוך הבית ?

    תודה רבה,

    ליאור

    • · תיקון ואיטום רטיבות בתחתית קירות חיצוניים

      (גבי)

      שלום ליאור,

      אין מנוס מלבצע עבודת איטום יסודית בשני האזורים שהזכרת.

      באזור עם האדמה יש לחפור, לחשוף את הקיר ולהסיר ממנו את שכבת הטיח התחתונה. לאחר מכן מבצעים תיקונים צמנטיים דרושים בתשתית ואח"כ אוטמים בחומר איטום צמנטי משחתי (או ביטומני).

      ראה איטום קירות רטובים בקומות קרקע.

      באזור המרפסת גם כן לא יהיה מנוס מהרמת הריצוף לכל הפחות באזור שנושק אל הקיר. איטום מעל הריצוף כלל לא יועיל. לאחר הפרוק חושפים ומכינים את התשתית כפי שתואר לעיל ואח"כ אוטמים.

      את הסדק המדובר אוטמים כמובן גם כן במסגרת העבודות.רצוי להסיר את הטיח מצידיו, לאטום את הסדק עצמו במסטיק פוליאוריטני ("סיקפלקס 11FC") ואח"כ לבצע מעל האזור שכבת הרבצה צמנטית שתוכה מוטבעת רצועה של רשת אינטרגלס, למניעת סדיקה בשכבת הטיח (ובכלל). מעל גבי זה מבצעים אח"כ את שכבת הטיח המיישר ואת שכבת הגמר המבוקשת.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

      • · שאלות המשך

        (ליאור)

        ראשית , תודה על תגובתך גבי.

        1. במידה ומבוצע תיקון. איך ניתן לדעת שהבעיה נפתרה? כמה זמן אחרי התיקון החיצוני ניתן לתקן את הקיר בצידו הפנימי? האםאין מנוס מלתקן את הקיר בצידו הפנימי לאחר התיקון החיצוני רק כדישנראה שוב אם יש סימני רטיבות בחורף הבא?

        2. נראה שתשובתך מאוד נחרצת לגבי הצורך בהרמת הריצוף. האם באמת לא קיים חומר איטום שניתן ליישם על הקיר ? בפוגות ? חידוש רובה ? סילר? מבלי להרים את הריצוף

        3. לגבי בעיית הרטיבות הנוספת הקשורה כנראה לאדמה שצמודה לקיר. הציעו לי לנסות לפתור את הבעיה הזו עלידי סילוק האדמה הצמודה לקיר ומילוי בחלוקי נחל במקומה וכך המים יחלחלו למטה ולא ישהו באדמה הרטובה הצמודה לקיר. מה דעתך על פתרון כזה ? האם יש סיכוי ?

        תודה שוב,

        ליאור

        • · פתרון בעיות רטיבות בתחתית קירות חוץ

          (גבי)

          שלום ליאור,

          מספר תשובות..

          1. אפשר להמתין לייבוש הקיר הפנימי במשך מספר ימים / שבועות ואח"כ לתקן אותו כמתואר במאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות. פשוט המתן עד שהקיר יתייבש.

          אם תרצה תוכל להמתין עד לחורף הבא אך כאשר מבצעים איטום טוב אין בכך כל טעם. לשיקולך...

          2. יש בוודאות מים מתחת לשכבת הריצוף החיצוני. אין טעם לבצע את האיטום מעליו. וגם איטום לקיר שמעל לא יוכל למנוע את הישנות המקרה. לפתרון יסודי יש להסיר את הריצוף כפי שתארתי קודם.

          3. סילוק האדמה ומילוי בחצץ (או חול) יכולים לסייע. אך רק לעיתים ממש נדירות הם פותרים את הבעיה. מכיוון שהאיטום לקוי (או כלל לא קיים) אין מנוס מבצועו באופן יסודי.

          בברכה,

          גבי

  • · איטום רולקה

    (רוני)

    שלום

    על מנת לאטום רולקה האם כדאי להשתמש בחומר צימנטי מסוג סיקה טופ סיל 107 או חומר גמיש ?

    במידה והעדיפות היא לחומר גמיש אשמח לקבל המלצה לחומר כלשהו

    הרולקה מיושמת עם תערובת מלט מהיר יבוש.

    תודה

    • · חומר לאיטום ”רולקה”

      (גבי)

      שלום רוני,

      לא ציינת איזה חלק של המבנה ברצונך לאטום.

      אם מדובר על איטום "שלילי" במרתף חובה להשתמש בחומר צמנטי הידראולי כגון ה"סיקה טופ 107".

      בכל שאר המקרים אפשר להשתמש בחומר האיטום הראשי שבו משתמשים לאיטום המשטח הצמוד לרולקה. ברצפות של חדרי רחצה ומקלחות נהוג להשתמש בחומר ביטומני משחתי או פוליאוריטני-ביטומני.

      בגגות חשופים אפשר להשתמש ביריעות , זיפות, או חומר איטום פוליאוריטני כגון ה"מריסיל 250".

      מעל בטון מהיר ייבוש אפשר להשתמש בחומר הצמנטי (107) ללא כל בעיות. עם שאר החומרים כדאי לאפשר זמן המתנה ארוך יותר כדי שאדי הלחות בבטון יוכלו להתנדף.

      אם תפרט יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · מדובר על חצר כ10 מ”ר יציאה מהסלון לגינה

        (רוני)

        היי גבי,

        מצורפת תמונה של החצר לפני החלפת הריצוף.

        לאחר חיפוש קצר באינטרנט נכנסתי לאתר של סיקה ושם יש גם חומר צימנטי וגם משחתי שחור

        השאלה מה יותר טוב בהנחה שמשתמשים בבטון מהיר?

        לפי המפרט של סיקה ניתן למרוח חומר משחתי על בטון מהיר גם אם הואמעט לח ודווקא לצימנטי מומלץ להמתתין לייבוש מוחלט.

        מצ"ב תמונה של החצר אשמח לקבל בקצרה טיפים מרגע הפירוק עד לריצוף מחדש.

        תודה רבה

        • · תמונה

          (רוני)
          • · אשמח לקבל הערות לעבודה ע”פ התמונות

            (רוני)

            והאם אופן העבודה טרם הריצוף נכון לביצוע?

            תודה רבה

            • · איטום למשטח מרוצף בקומת קרקע

              (גבי)

              שלום רוני,

              לא צרפת צילום מבפנים, כך שאוכל רק להניח שישנה רטיבות מעל הפנלים בצידי הדלת ואולי גם סימנים שמופיעים בין האריחים.

              האיטום שברצונך לבצע הנו נכון אך שים לב שלפחות מהבחינה התאורתית עדיין תיתכן חדירת רטיבות קפילארית דרך או מתחת ליציקת הבטון החיצונית שיושבת על הקרקע.

              ראשית יש להסיר את 2-3 שורות הריצוף הצמודות לויטרינה ולאורך הקיר של הבית (רצוי גם במפלס שמימין).

              יש לחתוך ולהסיר גם את תחתית החיפוי בקירות שלאורך האזור המטופל.

              לאחר מכן יתבהר המצב ויהיה כנראה צריך לתקן את חגורת ההפרדה שמתחת לויטרינה, כפי שהצעת ("רולקה").

              תוכל להשתמש בחומר צמנטי מהיר התקשות (לא פרטת באיזה חומר ברצונך להשתמש) ולהמתין מספר שעות, אך עדיף יהיה כנראה להמתין עד למחרת היום (בהתאם לעובי התיקון).

              את האיטום יש לבצע על תחתית הקירות ועל היציקה. אפשר לבצע אותו בשני החומרים שהזכרת. בשני המקרים לא מומלץ לבצע אותו מייד לאחר יציקת הרולקות שתארת ויש להמתין לפחות מספר שעות לפני שמבצעים איטום ב 107 כך שכל הנוזלים יפלטו לגמרי מהחומר.

              אם ברצונך להקפיד עוד יותר תוכל כמובן לפרק את כל הריצוף ולאטום את כל השטח.

              תבין יותר מה קורה לאחר פרוק חלקי הריצוף ונשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

              בברכה,

              גבי

              • · תשובה

                (רוני)

                היי גבי,

                ראשית אין כלל רטיבות בתוך הבית לא מעל הפנלים ולא ברובה..הרולקה למעשה היא כגיבוי נוסף.

                השאלה אם אני משתמש בבטון מהיר לא יהיה ניתן לבצע איטום גמיש לאחר כשעתיים +- ?

                האם כל חומר ביטומני גמיש יכול להתאים במקום איטום צמנטי?

                לדעתי החומר הגמיש יותר טוב-עדכן אותי אם אני טועה

                תודה רבה

                • · איגולפלקס 102

                  (רוני)

                  של סיקה יכול להתאים?

                  • · אמולסיה ביטומנית לאיטום רולקה מבטון

                    (גבי)

                    שלום רוני,

                    "איגולפלסט 102" הנו אמולסיה ביטומנית (על בסיס מים) ובהחלט מתאים לשימוש, גם מעל גבי משטחי בטון מעט לחים (אך לא רטובים או כאלה שרק התחילו לפלוט את אדי הלחות כלפי חוץ).

                    בעקרון החומרים הגמישים הביטומנים והאחרים נוחים יותר לעבודה, מגשרים בקלות על פני סדיקה ויותר סלחניים למשטחי בטון "עקמומיים".

                    עקוב אחר הוראות הבצוע כולל שכבת יסוד.

                    בהצלחה,

                    גבי

  • · שימוש ב”שרעף” לרוכבים בגג רעפים

    (דוד)

    שלום,

    עקב נזילות קלות שהיו לי בגג רעפים בחורף הומלץ לי להשתמש ב"שערף" לצורך איטום של הרוכבים.

    האם האיטום של הרוכבים לא ייצור בעיה של איוורור בגג שתגרום לבעיה תרמית בבית?

    תודה

    • · איטום בין רוכבים של גג רעפים

      (גבי)

      שלום דוד,

      החומר משמש לאיטום החיבורים בין הרוכבים במיוחד במקרים שבהם הבטון שבוצע באזור - נסדק.

      בשום מקרה אין להשתמש בו לאיטום פתחי איוורור למיניהם. אם תצרף תמונה של הפתחים שאליהם התכוונת נשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

  • · רטיבות בתקרה וכתמים צהובים

    (עודד)

    שלום רב,

    יש לי רטיבות בתקרה של אחד החדרים עקב נזילה בדירה שמעליי.

    בהתחלה הצבע של התקרה הפך מלבן לאפור, בהמשך התווסף ריח רע, ואחר כך הופיעו גם כתמים צהובים.

    הכתמים הצהובים הופיעו לאורך פסים המרוחקים כ-20 ס"מ זה מזה, והשאלה שלי היא האם מדובר בעובש או שהצבע הגיע ממוטות הברזל שבתקרה שנרטבו והחלידו?

    התמונה המצורפת עברה שיפור צבעים כי אחרת בקושי רואים בתמונה את הצבע הצהוב, בינתיים הנזילה כנראה תוקנה כי האזורים האפורים נעשים בהירים יותר.

    כיצד מומלץ לטפל בתקרה?

    תודה

    • · תמונה

      (עודד)
    • · תמונה (הפעם באמת)

      (עודד)
      • · המענה לחלודה - יישום מעכב קורוזיה נודד 2020-MCI

        (חגי שושני)

        לא ניתן לאבחן באופן חד משמעי מהתמונה, אבל ברזל זיון מחליד באופן דומה במקומות רבים.

        ייתכן גם שחלק מהכתמים הלבנים הם שברי אריחים שהתכוונו לשמש שומרי מרחק, זזו ממקומם, והפילו את הברזל בעת היציקה לתחתית התבנית.

        ברזל לא כיסוי בטון מחליד מוקדם מהמתוכנן....

        מצורפת תמונה ללא הדגשת צבע, בעיגולים מסומנים שברי אריחים שהתכוונו לשמש שומרי מרחק.

        מעכב קורוזיה 2020-MCI מיושם במינון 0.27 ליטר למ"ר ברולר, מברשת, או מרסס איירלס פשוט (מרסס גינה).

        מעכב קורוזיה ניתן לרכוש בחברות:

        - א.צ. שיווק

        - כרמית מיסטר פיקס

        - תרמוקיר

        - בי ג`י טכנולוגיות

        - ביטום

        - איטומן

        - ניצוץ

        - ועוד

        בהצלחה

        • · תיקון תקרה

          (גבי)

          שלום עודד,

          בחלק ממקרי הרטיבות מופיעים כתמים צהובים כפי שתארת. ברוב המקרים אפשר להסתפק בתיקונים מקומיים ובצביעה, כמתואר במאמר על תיקון קירות לאחר פגיעת רטיבות.

          ראה גם חומר מסוג "דורבוסים" של יעקובי. החומר הנו צבע על בסיס טרפנטין וניתן להשתמש בו לצביעה מעל כתמים צהובים שמסרבים להעלם. לאחר הייבוש ממשיכים וצובעים בצבע האקרילי את כל השטח. (אפשר לבצע זאת גם באמצעות צבעים אחרים על בסיס טרפנטין כגון "פריימר X" של נירלט).

          בענין החלודה: אם מופיעים כתמי חלודה של ממש או אם נוצרות נפיחויות בטיח כתוצאה מברזל שהחליד יש כמובן להסיר את הטיח הנפוח , להגיע לברזל ולבצע מפרט לשיקום בטונים כמקובל.

          החומר שהציע קודמי (חגי) מומלץ אך ניתן לשימוש רק מעל גבי משטחי בטון חשופים ולא מעל גבי תקרות צבועות או מטויחות.

          בברכה,

          גבי

          • · יישום מעכב קורוזיה אפשרי ומומלץ על כל תשתית סופגת

            (חגי שושני)

            מעכב קורוזיה צריך להיספג במילימטרים החיצוניים של הבטון/טיח/סיד.

            החומר הפעיל נודד מהשכבה החיצונית של המערכת הצמנטית ומדכא קורוזיה (חלודה) בברזלי זיון עד עומק מעל 20 סנטימטר מפני הבטון.

            במידה והתקרה צבועה בצבע שאינו סופג מים, יש להסיר אותו לפני היישום או להשתמש במעכבי קורוזיה אחרים בצורת ג`ל או כדוריות שמוחדרים לחורים שקודחים בציפוי כל כ- 50 סנטימטר.

            יישום בקידוח אופייני לטיפול בחיפויי קירות במקומות בהם התחילו ליפול אריחים.

            בבנייה חדשה אפשר להוסיף מעכב קורוזיה מסוג 2005-MCI לתערובת הבטון ולקבל עשרות שנים של דיכוי קורוזיה.

            במקומות בהם מוגדרת דרגת חשיפה גבוהה, בטון תפקודי (עם מעכב קורוזיה) עדיף כלכלית והנדסית על בטון גבולי (עם עודף צמנט).

            בהצלחה

  • · איטום מרתף

    (דני)

    שלום יש לי בית בעתלית שנבנה לפני 12 שנה

    אני גר בו 3 שנים בכל חורף היתה קצת רטיבות מעל הפנלים במרתף

    והשנה החלטתי לבדוק הרמתי כמה מרצפות ויש המון מים בפינה אחת אפילו היה לחץ מבחוץ של מים ברגע שהרמתי מרצפה וידאו מצורף

    https://youtu.be/x8x9AIycDVI

    כרגע הוצאתי את כל החול וחצי מטר מהרצפה הורדתי עד הבטון.

    קראתי את כל המפרטים לאיטום אצלכם ויש לי מספר שאלות.

    באדמה חולית של עתלית חובה לשים צינור שרשורי? כי אין לי יציאה באיזור המרתף לביוב והפיתרון היחידי זה שרשורי שעולה למעלה והכנסת צינור משאבה פעם בשבוע...

    אני מתכנן להביא מחפרון ולהוציא חול מסביב למרתף אבל זה די מוגבל כי יש חצר אנגלית ואי אפשר להגיע לכל קירות המרתף רק לאחת שממנה גם נכנסים המים לפי מה שראיתי עד עכשיו..

    אז יהיה גם איטום מבפנים וגם מבחוץ..

    מבחוץ משחות ביטומיניות אחרי פריימר...

    ומבפנים כדאי גם להרחיב את החורים ולהכניס פוליארטן או משהו אחר לסדקים?

    • · איטום מרתף מוצף מבפנים (ומבחוץ)

      (גבי)

      שלום דני,

      המרתף במצבו הנוכחי מחייב איטום פנימי יסודי ביותר, כמתואר במאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

      (יש אגב גם לאטום את כל החלל שמתחת למדרגות).

      לאחר שאיבה וסלוק המים מבצעים איטומים באמצעות הזרקות של פוליאוריטן נוזלי תופחעל ידי ציוד חשמלי יעודי. פריצות ונזילות נוספות אוטמים לאחר מכן בד"כ באמצעות מלט מהיר התקשרות ו/או חומר איטום גבישי.

      בשלב הבא מבצעים עבודות נרחבות לסיתות כל התשתית הקיימת באופן יסודי עד שמגיעים לבטון חזק ויציב. על-הדרך מבצעים עבודות שיקום בטונים למקומות פגועי חלודה.

      לאחר מכן מבצעים שכבת בטון דקה על הכל, מועשרת בדבק בשעור 30-50 אחוזים כמתואר במאמר שלעיל.

      רק לאחר מכן מבצעים את האיטום בחומר צימנטי הידראולי כגון ה"סיקה טופ 107" ב 3 שכבות וכולל רשת בין השכבות.

      קיימות אגב גם אופציות מקלות אחרות לאיטומים מסוג זה אשר משמיטות חלק מהצעדים שמפורטים לעיל (ראה במאמר), אך זו גם הסיבה למקרי הכשל בשיטות אלו, (שעליהן נוכל לפרט בהזדמנות אחרת..). האופציה שלעיל היא המומלצת ביותר אלא שלצערי לא סביר שתוכל לבצע אותה בעצמך.

      לגבי האיטום החיצוני: תמיד כדאי לבצע אך לא ניתן יהיה לפתור בעזרתו את כל הבעיה.

      לגבי הניקוז : כנ"ל. אם יש מים עומדים בכל השכונה (ויש כאלה במקומות רבים בעתלית) יהיה אפשר לבצע בור חלחול ובתוכו להתקין משאבה טבולה.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

      • · גם אני גרה בעתלית המוצפת ומרתף הבית שלי מוצף. גם לי גינה אנגלית... לפני 4 שנים עשינו איטום שלילי במרתף שהחזיק עד לחורף הרווי הנוכחי.

        (נינה)

        מתעניינת עכשיו במשאבה טבולה וניקוז קבוע החוצה ואיטום חוץ של הקירות השקועים באדמה.

        אגב בדיקה, לפני הקמת הבתים לא נעשתה באזור שכונת נחלים השפלת מי תהום.

      • · המשך שאלות...

        (דני)

        לא אוכל רק את הפלוליארטן נכון ?

        ולא עדיף להוריד שכבות לפני ההזרקה?

        השרשורי חייב בור חילחול? אי אפשר שרשורי רחב שעולה למעלה ובו נכנסת צינור משאבה?

        • · איטום מרתף מבפנים בדרך הנכונה

          (גבי)

          שלום דני,

          אי אפשר להסתפק בהזרקות של פוליאוריטן נוזלי מתנפח. גם לא שווה לקחת סיכונים כי במקרה של כשל תצטרך להסיר מחדש את כל שכבת הריצוף. עדיף לבצע הכל בדיוק כמו שצריך (או לא לבצע בכלל..).

          לא הבנתי לאיזה שכבות התכוונת. יש תמיד להסיר טיח, שאריות טיח, וחלקי בטון רופפים מכל תחתית הקירות ומכל שטח הרצפה. מדובר על עבודה מאוד יסודית. אין טעם לנסות ולקצר בה תהליכים (ראה לעיל).

          צינור שרשורי חייב להוליך את המים לאן שהוא במורד המגרש או לתוך בור חלחול או לתוך בור שבתוכו משאבה טבולה.

          הפתרון הנכון אצלך הנו לשים את כל הדגש על עבודת איטום פנימית יסודית. האיטום החיצוני והניקוז תמיד מומלצים ונכונים לבצוע אך לא יהיה אפשר להסתמך רק עליהם.

          נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

          בברכה,

          גבי

          • · המשך

            (דני)

            אני לא מתכוון לשים שם ריצוף שוב אלה רק שכבה של סיקה או משהו דומה על הבטון..

            • · איטום פנימי למרתף

              (גבי)

              שלום שוב,

              המצב ברור, רק שמריחת "סיקה" ישירות מעל תשתית בטון ישנה אינו מספיק טוב. יש לבצע הכנות כמתואר במאמר.

              גבי

              • · המשך

                (דני)

                הורדתי שיכבות עד הבטון בגובה של 50 סמ ובקיר שצמוד לאדמה עד 70 סמ מהרצפה, ניקיתי היטב עם לחץ מים את החול והלכלוך שנדבק, אני מתכוון לעשות רולקות, ו4 שקים של אלסטוסיל ב 3 שכבות לשטח של 26 מטר זה בסדר? ושוב אני לא מתכנן לרצף שם שוב אולי רק אפוקסי..

                • · הכנת תשתית לפני איטום שלילי

                  (גבי)

                  שלום דני,

                  כפי שהזכרתי קודם- מריחת חומר איטום ישירות מעל הבטון הקיים יכולה להיות בעייתית.

                  הצלחת האיטום תלויה לחלוטין באיכות של הכנת התשתית..

                  לעיתים שכיחות מדי מתרחשים כשלים באיטומים מסוג זה כתוצאה מניתוקים בין שכבת האיטום לבין הבטון. כאשר ישנה למשל שכבת אבק או סידן / מלח , אבקת מי צמנט דקיקה שנותרה על פני היציקה, או סתם לכלוך - המים מחלחלים לשם (כי זה מה שהם עושים בחיים..) ומפרידים בין הבטון לבין שכבת האיטום.

                  תופעה זו גוברת כאשר המבנה כולו טבול במי תהום, אך בעקרון יש להתייחס לכל מרתף כאילו הוא כזה, לפחות בחלק מעונת השנה, על מנת להבטיח את הצלחת האיטום.

                  זו הסיבה מדוע יש להקפיד על הכנת השטח באיטומים שליליים ולא לנסות ולמרוח את חומר האיטום הצמנטי על תשתית שאיכותה מוטלת בספק.

                  עדיף להתחבר אל התשתית תחילה עם שכבת יסוד צמנטית מועשרת בהרבה דבק (50 אחוז) ולצקת את הרולקה ואת שאר השטח מייד לאחר מכן, בשיטת "רטוב על רטוב" כמתואר במאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה.

                  לשאלתך: כמות החומר שרכשת מעט גבולית.

                  בברכה,

                  גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן