הוספת הודעה חדשה
עמוד 2567 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · איטום גג בטון חשוף שטוח

    (יוחאי)

    שלום רב,

    מבקש את עזרתכם בצורת האיטום הנכונה, עברתי רבות על הפורמומים והמאמרים אך עדיין אינני סגור על השיטה הנכונה,

    אני מבקש לבצע איטום לגג בשטח של 40 מטר רבוע, האיטום ישאר חשוף בעתיד,

    מה לדעתכם נכון לעשות,

    אני מצרף לינק ליריעות של נירלט שאני מבקש חוודת דעת עליהם ומחיר אם מישהו יודע, כמו כן מה כנוונה ביריעות הנדבקות מעצמן?

    http://www.paintmagic.co.il/product.asp?num=276&cat_id=111

    מה שהבנתי עד עתה הוא שחומר דוגמת פוליגג,אוטופ גג אינם מתרימים בשל היעדר שיפוע והיתכנות היקוות מים, אני צודק?

    • · גגות בטון

      (גבי)

      שלום יוחאי,

      החומר הטוב ביותר לאיטום גגות בטון הוא יריעות ביטומניות. שאר החומרים פחות טובים, כפי שציינת, במיוחד כאשר יש בעיה של שיפועים. בכל מקרה- יריעות ביטומניות מחזיקות מעמד הכי הרבה זמן, חזקות, גמישות ועמידות יותר מחומרים אחרים.

      משאלותיך אני מבין שאתה מחפש חומר ליישום עצמי ? (יריעות ביטומניות לא ניתנות לבצוע עצמי שכזה ואם הנחתי נכונה אז תוכל לעבור לחומר מסוג מולטיגג (של חברת ביטום) שאותו תוכל לבצע בעצמך.

      לענין יריעות דביקות: אלו הן יריעות שבצד אחד שלהן ישנה שכבת דבק. מקלפים את שכבת המגן (נייר) ומדביקים אותן אל התשתית. יריעות אלו אינן מומלצות לשימוש עם גבי גגות בטון גדולים והן טובות לבצוע במקומות שבהם קיים קושי בבצוע יריעות או חומרים אחרים. חסרונן של היריעות הדביקות הוא בחוזקן (פחות מזה של יריעות ביטומניות) ובעמידה מופחתת בקרינת השמש (הן מתחממות ונוטות להתנתק מהתשתית, למרות שכבת ההגנה שבהן הן מצופות).

      בהצלחה,

      גבי

  • · איטום אדניות

    (יוסי)

    יש לי 2 אדניות גדולות אחת כ 1.5 מ"ר והשניה כ 3.5 מ"ר. בשתי האדניות הייתה צמחיה מאד גדולה כולל עצים גדולים וענפים. לאחר כ 12 שנים החלטתי להוציא את הצמחיה, לנקות ולאטום מחדש את האדניות, אני מבקש לציין שעד עתה אין נזילות.

    כשפינינו את כל הצמחיה ראינו שהמצב קרובנזילות, השורשים פגעו חזק באיטום שהוא בעיקרו יריעות זפת. היו אצלי שני בעלי מקצוע. אחד הציע לאטום מחדש עם יריעות. השני הציע למרוח חומר (מורכב מ 3 רכיבים). משני בעלי המקצוע ביקשתי את הטוב ביותר כדיכך שהרבה מאד שנים אני אהיה שקט. מכיוון שאלה שתי הצעות שונות אשמח לקבל את חוות דעתכם, אולי יש גם דרך שלישית.

    אני מדגיש שחשוב לי לעשות את הטוב ביותר ללא פשרות.

    • · אדניות

      (גבי)

      שלום יוסי,

      בחירת מערכת האיטום של האדניות תלויה גם במצבן הנוכחי.לשם כך יש להסיר את שכבת היריעות הקיימת ולבדוק את המצב. אם קיימים סדקים בבטון (או אם מדובר על קירות בלוקים) אז עדיף להשתמש ביריעות. אם מדובר על אדנית בטון שאין בה סדקים אז אפשר גם לעבור לחומרי אטימה אחרים (לא ביטומנים) אך הדבר כרוך בעבודה נוספת ויתכן שהנו מיותר לגמרי.

      בנוסף, חייבים לבדוק את מצב התשתית עצמה ולראות אם קיימים חלקי בטון או טיח רופפים, שיפועים מתאימים וכדומה.

      ראה את המלצות הבצוע בשני מאמרים: הראשון- על איטוםאדניותביריעות ביטומניות והשני על איטום אדניות בחומר איטום צימנטי. (שטח האדניות שלך איננו גדול ואפשר גם לבצע אטימה עם חומר צימנטי, במידה ואין סדקים, כפי שהוזכר לעיל). להבטחת אורך חיים ארוך של המערכת יש פשוט לבצע אותה במדוייק על פי המאמרים הנ"ל.

      אם תספק יותר נתונים על מצבן הנוכחי של האדניות אולי נוכל לסייע יותר, אךעל פי המצב הקיים יהיה נכון יותר לבצע אטימה עם יריעות ביטומניות. לבטחון נוסף תוכל לבצע שתי שכבות של יריעות (במקום שכבה אחת) ומעליהן שתי שכבות של חומר אטימה ביטומני משחתי (ביטומפלקס לאדניות). יש להשתמש ביריעות עם חומר נגד שורשים. בצוע נכון כולל הכנה טובה של התשתית כולל טיפול מקדים בסדקים- אם קיימים.

      לענין החומר התלת-רכיבי, לא ציינת מהו. האם מדובר על חומר פוליאוריטני או על פיברגלס ? שים לב שבמקרה של מעבר לחומר איטום חדש יהיה צורך להסיר באמצעות חציבה את כל שכבת הפריימר הביטומני שנמצאת מתחת לשכבת היריעות הנוכחית.

      נשמח לעזור הלאה.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

  • · איטום בין עץ לריצוף סומסום

    (זיו)

    גבי שלוםאני הולך להניח עץ אלון גושני על מיפתן של מעבר בין ריצוף של גלוסקא לריצוץ סומסום.באיזה חומר אתה ממליץ להשתמש עלמנת לאטום את הרווח בין העץ למרצפות ?קניתי ריצוף צבעוני משכם צבעוני דומה לריצוף שמייצרים גלוסקא באיזו רובה מומלץ להשתמש ?

    • · רווח בין ריצוף למשטח עץ

      (גבי)

      שלום זיו,

      את הרווח תוכל לאטום עם חומר פוליאוריטני מסוג סיקפלקס או שווה-ערך. הסיקלפקס מגיע במספר מצומצם של גוונים (אפור, שחור, לבן, קרם/בננה), כך שאם אחד מגוונים אלו איננו מתאים תאלץ להשתמש בחומרים אחרים- סיליקונים. ה"בעיה" בסיליקונים היא ההיצמדות שלהם אל המשטחים השונים. אם העץ מצופה בלכה או צבוע- לא אמורה להיות בעיה של היצמדות לתשתית.

      לא ציינת מהו רוחב הסדק בחיבור הנ"ל. אם הרווח גדול אפשר גם להניח פס אלומיניום יעודי בגוון המתאים. ניתן לרכוש פסים שכאלה בחנויות לשטיחים / טפטים.

      לענין הרובה, כמעט כל הסוגים יתאימו. רובה מומלצת היא של "מאפי" , המשווקת על ידי נגב קרמיקה. אך גם סוגים אחרים בהחלט מספקים.

      בהצלחה,

      גבי

  • · איטום גג ביריעות – עבודה לקוייה ?

    (ישראל)

    לפני מספר ימים קבלן שיפוץ סיים להניח יריעות ביטומניות חדשות ותיקניות על שכבה קיימת של יריעות. למראית עין נראה שהעבודה בוצעה כהלכה אך גיליתי הרבה שטחים , בעיקר באיזורי הרולקות שהירעות לא "מודבקות" היטב לקיר האנכי ויש חללים . כמו כן יש איזורים ( בערך 5-10 סנטימטר בקוטר) שנותרולא מרותחים ליריעה הישנה.

    הקבלן אמנם צבע את החיבורים של רצועות היריעות בפוליגג אך הוא סיים את כל התהליך בתוך 4-5 שעות . מקריאת ההוראותלמדתי שהתהליך אמור היה להתבצע בשלבים : יסוד+ 2 שכבות כאשר כל שיכבה צריכהלהתייבשכראוי.

    השאלה היא : האם הנ"ל ליקוייםמשמעותיים ואם כן מדוע

    ומה ניתן לעשות .

    תודה מראש להתייחסות

    • · יריעות ביטומניות על שכבה קודמת

      (גבי)

      שלום ישראל,

      הלחמת יריעות ביטומניות היא מלאכהשיש לבצעה על ידי עובד בעל נסיון ולא על ידי קבלני שיפוצים.שלבי העבודה שהיה על הקבלן לבצע הנם כלהלן:

      1. הלחמת של היריעות הישנות אל התשתית בכל המקומות בהם היו ניתוקים (במידה והיו).

      2. פתיחת חללים ובועות אויר בשכבת היריעות הישנה , הלחמת היריעות אל התשתית והלחמת טלאי נוסף מעל גבי התיקון.

      3. מריחת שכבת יסוד ביטומנית (פריימר) על כל שטח היריעות וכולל 10 סנטימטרים לפחות מעל ליריעות בקירות / ברולקות. אם בקירות אלו היתה שכבת צבע קודמת, היה צורך להסירה לפני כן.

      4.לאחר מספר שעות ייבוש- הלחמת שכבת יריעות חדשה על כל השטח, ללא חללים. השכבה של היריעות בקירות צריכה לטפס כ 10 סנטימטרים נוספים מעל לשכבה הישנה.

      5.הלבנת כל המקומות ה"שחורים" בחפיפות ומעל לקצה היריעות בקירות, עם חומר הלבנה או חומר הכספה מתאים.

      לשאלותיך:

      השימוש בפוליגג על גבי החפיפות הוא מאוד נפוץ בעיקר משום הקלות ביישום. אך יישום נכון דורש שכבת יסוד דלילה, כפי שציינת. אין צורך בשתי שכבות נוספות ואפשר להסתפק גם בשכבה אחת , בנוסף לשכבת היסוד. אין להשתמש בפוליגג אם השיפועים של הגג אינם טובים ובכלל היה עדיף להשתמש בחומרי הלבנה (צבע מלבין אקרילילגגות) או חמרי הכספה. יחד עם זאת הליקוי הנ"ל איננו כה משמעותי וניתן לחיות עם זה. יתכן שיהיה עליך לחדש את הפוליגג לאחר מספר שנים, אם זה יתקלף ממקומו.

      הליקוי המשמעותי ביתר שציינת הוא החללים ברולקות. באזור זה אסור שיהיו חללים כלל. גם בשאר שטח הגג לא אמורים להיות חללים אך אם מספרם נמוך, לא כדאי לבצע כעת טלאים ולתקן אלא עדיף להשאיר אתהמצב כפי שהוא. יתכן גם כי חללים אלו היו קיימים כבר בשכבת היריעות הקודמת, אך ממילא היה על הקבלן לתקנן במסגרת עבודות ההכנה.

      כל הנ"למהווהתאור כללי בלבד ולצורך הערכה מדוייקתיש לבדוק את הכל בשטח ולהחליט בהתאם.

      בהצלחה,

      גבי

      [הערת המערכת - ראה מאמר משנת 2010 על תיקון גגות ].

      • · תודה על התשובה אבל...

        (ישראל)

        לאברור לי ...אם חללים נחשבים לליקוי "משמעותי" למה לא "כדאי" לתקן כעת . נא הבהרתך לגבי הנזק שיכול להגרם באיזורי חללים

        • · חללים ביריעות

          (גבי)

          שלום ישראל,

          ציינת שרוב החללים הם באזור הרולקות. חללים ברולקות הם משמעותיים הרבה יותר משום שהרולקה היא המקום הרגיש ביותר לחדירת רטיבות והיא אמורה להיות אטומה לחלוטין בכל השטח. תוכל גם לתקן את החללים בגג אם תבחר בכך אך ציינת שאין מספר גדול של חללים באזור זה וששטח כל אחד מהם קטן (כ 20 ס"מ).

          אין סכנה של חדירת רטיבות עקב2-3 או חללים קטנים בגג. תיקון החללים כרוך בחיתוך היריעה בצורת X, ריתוך היריעה לתשתית והלחמת טלאי עליון על גבי התיקון.הטלאי עצמו יהיה מוגבה יותר משטח הגג ובאופן עקרוני עדיף גג ללא טלאים. כל טלאי / ריתוך הוא יותר רגיש לחדירת רטיבות ופחות טוב מיריעה רציפהשלמה. באופן תאורטי ככל שיש יותר הלחמות כך גדל גם הסיכוי לחדירת רטיבות. כך שאם מספר החללים בגג מאוד קטן נהוג להשאירם כפי שהם. אם מספר החללים גדול הדבר מצביע על עבודה לקויה ואז כבר לא מדובר על טלאים אלא החלפת קטעים שלמים, גדולים.

          ברולקות תיקון החללים יותר מסודר ,איננו כרוך בטלאים ואיננו יוצר הגבהה או מספר גדול יותר של ריתוכים / הלחמות.מסירים את היריעה הקיימת ומרתכים במקומה פס אחר חדש של יריעה. לאחר סיום התיקון הגג יראה אותו הדבר.

          הענין נתון כמובן לשיקולך וזכותך לדרוש מהקבלן לתקן את החללים גם בגג עצמו.

          בהצלחה,

          גבי

          • · שוב תודה גבי ושאלת הבהרה אחרונה

            (ישראל)

            אם היריעה רציפה ו"מודבקת" מסביב לאיזורים החלולים ...איך ומהיכן יכולה להכנס הרטיבות?

            • · בועות אויר ביריעות

              (גבי)

              שלום ישראל,

              אם היריעה סגורה מכל הצדדים אז לא אמורה להתרחש חדירת רטיבות, כפי שציינת. אלא שיריעה ביטומנית אמורה להיות מולחמת בכל שטחה ולא רק מסביב.

              הלחמה רציפה היא כמובן הרבה יותר טובה מהלחמה בצדדים בלבד , מכל הבחינות האפשריות. במקרה של חדירת רטיבות ממקור כלשהו יחדרו המים אל מתחת ליריעות וינדדו משם באופן חופשי למקומות מרוחקים יותר. לא יהיה ניתן למצוא את מקום הליקוי וממילא יהיה צורך בהרמת כל הירעות על מנת לייבש את השטח. בקיצור- אין מה להשוות. היריעה צריכה להיות מולחמת על כל השטח.

              הערה אחרונה לסיום: במקרה של בצוע שכבת יריעות חדשה על גבי שכבה קודמת כמעט תמיד קיימת בעיה בחיבור בין השתיים. היווצרות בועות אויר במספר מקומות בגג הוא בדיוק הבעיה שלשיטה זו. כך שאם מספר הנפיחויות קטן - לא מדובר על ליקוי משמעותי. יחד עם זאת ברולקות היריעות אמורות להיות צמודות היטב אל התשתית.

              בהצלחה,

              גבי

  • · איטום חלונות מכניסת מים

    (מוטי)

    שלום-רב,

    בביתי חלונות אלומניום מדגם ישן המסתובבים 360 מעלות בעזרת ציר.

    מסביב לחלונות גומיות.

    בכל חלון -6 ריבועי אלומניום בגודל של כ- 30X30 עם זכוכית בכל מסגרת.

    בחורף חדרו מים רבים דרך החלונות.

    זיהיתי את כניסת הגשם ברווח בין משקופי הריבועים הקטנים לחלונות שבתוכם.

    איש מקצוע בתחום האלומיניום יעץ לי לאטום עם סופר 7 שקוף.

    אטמתי את 6 הריבועים בחלון אחד ב-4 הצלעות של כל מסגרת.

    לאחר כיממה התזתי מים עם צינור ואכן לא היתה חדירת מים מהחלון שאטמתי

    ואילו מהחלונות הסמוכים שטרם אטמתי חדרו מים רבים.

    ברצוני לציין שבחלק מהחלונות בבית, הזכוכיות

    "רוקדות" בתוך המסגרות הקטנות כי קיים רווח גדול בין הזכוכית למסגרת.

    האם האיטום יעזור גם למניעת קור/חום מבחוץ

    וימנע את נקישות הזכוכיות הקטנות בזמן שרוח נושבת מחוץ לבית?

    הבעיה בעבודה עם סופר 7, (בניגוד לעבודה עם סיליקון)

    שהחומר יוצא מהשפופרת בעזרת האקדח בקושי רב,

    שהחומר לא יוצא בפס אחיד, רציף ולכל האורך הרצוי ולאחר כל כ-1 ס"מ הוא נקטע

    וכמו כן כשאני מזריקבקטע האנכי במסגרת, החומר פשוט נופל לכיוון הריצפה.

    האם סופר 7 הוא החומר המתאים ביותר לעבודת האיטום הנ"ל?

    באם התשובה חיובית, כיצד אפשר לעבוד עם סופר 7 באופן יותר קל?

    (מדובר ב-156 מסגרות קטנות 30X30.)

    ושאלה נוספת האם לאטום בין החלון למסגרת בכל הצלעות בריבועים הקטנים

    או רק בריבועים הקרובים לריצפה ורק בצלע האופקית (הקרובה ביותר לריצפה)?

    דרך אגב מה השם של פרופיל אלומיניום מהסוג הנ"ל?

    תודה מראש,

    מוטי

    • · איטום בין זכוכית לפרופיל אלומיניום

      (משה קריגר)

      חומר הכי מתאים ממגוון המוצרים שיש לנו לפתרון הבעיה שאתה מתאר, הינו סיליקון NOF. ראה אתר שלנו www.mikopro.com

      עמידות שלו לאורך שנים לקרני שמש הוא מדהים.

      היבואן של סופר 7 - מיקו פתרונות מקצועיים לבנייה בע"מ

      משה קריגר - יועץ טכני

    • · מערכות אלומיניום משולבים במשקוף עיוור אטומים למים ורטיבות

      (אלומינה סיסטמס)

      חברת אלומינה סיסטמס בשיתוף חברת אלובין מציעה מערכות אלומיניום עם

      משקוף עיוור אטומים לרטיבות ולמים.

      משקוף העיוור מותקן תוך כדי בניית השלד כדוגמת חלון ממ"ד ולכן מתקבלת אטימות

      מקסימלית.

      ניתן לצפות בסרטון הדרכה באתר אלומינה סיסטמס.

      בברכה

      הלוי דבוש

    • · נזילות, חלונות.

      (גבי)

      שלום מוטי,

      אכן מדובר במלאכה מייגעת שדורשת סבלנות.

      יש לאטום את כל החלונות הקטנים, בכל השטח. אטימה של קטעים תחתונים בלבד איננה מספקת משום שהמים יכולים לחדור ממקומות גבוהים יותר ולגלוש מטה בתוך הפרופיל ובכל מקרה יש להגן על החלון מפני נזקים של מים שיחדרו לתוך המשקופים, גם אם חדירה שכזו לא תגרום לנזילה אל תוך הבית.

      אטימת החלונות גם תבטל את הרעש שנוצר בעת הרוחות, כפי שציינת.

      סופר 7 הוא דבק שקשה יותר לעבוד אתו ואפשר גם להשתמש בסיליקון ניטרלי. יתכן כי היו לך קשיים נוספים בעבודה עם הדבק משום שהחומר החל להתקשות בתוך האריזה (פג תוקפו). תוכל גם לברר בנושא זה אצל היבואן- "מיקו".

      שים לב שלפני העבודה עם סיליקון יש לנקות היטב את השטח בעזרת מטלית לחה מהולה בטרפנטין או טינר. גם כך מדובר בעבודה מייגעת אך יהיה לך הרבה יותר קל לאטום את המשקופים העליונים. בעבודה עם סיליקון דאג גם לנקות את כל השיירים של החומר מהדפנות ומהזכוכיות, אחרת צפוי להצטבר שם ליכלוך במשך הזמן שיכער מאוד את מראה החלונות. עודפי חומר אפשר לנקות גם כן בעזרת מטלית ספוגה בטרפנטין, כאשר החומר עדיין טרי.

      בענין סוג המשקופים פנה גם אל פורום אלומיניום של אתר ארכיג`וב.

      בהצלחה,

      גבי

    • · סופר 7

      (אלומינציק)

      שלום ,

      מזה כמה שנים שאני משתמש בסופר 7 בכל הגוונים של המוצר ויש לציין שהמוצר נותן מענה של איטום והדבקה מעולה . כמו כן לאותו ספק יש גם פתרון להדבקת פרופיל בלגי. כנראה שהשתמשת בסופר 7 הייטק שלהם שהוא באמת סמיך וצריך אקדח מקצועי בשביל לעבוד איתו. כמו כן אני רוכש מהם סיליקון נייטראלי באיכות מעולה שמוכיח את עצמו לאורך זמן.

      א.מ.אלומיניום

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן