סדקים בקירות פנימיים
(מרק)
|
שלום,
קבלתי את תשובה שלכם לגבי איטום סדקים בקירות פנימיים.
ברצוני להדגיש שהסדקים מתרחבים בעיקר בשעות היום כאשר חם בחוץ.
האם חומר סיקפלקס FC-11 עדיין טוב לאיטום? האם אפשר להשתמש
בו ישירות על הטיח או שצריך להוריד גם את הטיח עד לבלוקים?
האם מספיק לחרוץ את הסדק ולהחדיר את החומר ואז לבצע שפכטל?
או שצריך להוריד את כל השכבה עד לבלוקים. האם ניתן ישירות לבצע שפכטל על החומר הנ”ל? האם צריך להשתמש בפריימר לפני זה?
תודה,
מרק.
|
|
|
שלום מרק,
(גבי)
|
בתקשורות הקודמות לא ציינת מהו רוחבם של הסדקים. האם מדובר בסדקים ברוחב של פחות ממילימטר- או יותר מכך ?
באופן כללי קימות שתי אפשרויות לפתרון הבעיה, כפי שציינתי בעבר:
1- איטום הסדקים בחומר גמיש (סיקפלקס FC11) וציפוי כל שטח הקיר בצבע גמיש.
2- איטום הסדקים בחומרי מליטה או בחמרים אפוקסים חזקים ושילוב הנ”ל בשכבה עליונה של חומר גמיש (סיקפלקס FC11), עם או בלי צבע גמיש.
לא רואים מכאן כלום כך שהייעוץ קצת קשה. בכל אופן נעבור שלב שלב על שאלותיך:
1- סיקפלקס FC11 טוב לאיטום הסדקים. ניתן לבצוע ישירות ”על הטיח” אך עדיף להכניסו לעומק הקיר מאחורי הטיח. יש להשתמש בפריימר לפני בצוע הסיקפלקס. הפריימר נקרא ”סיקה-פריימר WASP”.
2- אין צורך לבצע שפכטל על גבי הסיקפלקס. מיישמים אותו באזור הרצוי (על גבי הסדקים) ומחליקים עם שפכטל עד לקבלת משטח חלק ואחיד. מחכים לייבוש (יומיים לפחות) וצובעים עליו בצבע הגמיש.
3- אם בכל זאת אתה שם שפכטל אז אין צורך בפריימר. ניתן לבצע ישירות על גבי הסיקפלקס.
באם הבעיה אצלך היא כל כך ”בעייתית” (ציינת שכבר ניסו לטפל בה 4 פעמים בעבר) אולי כדאי בכלל לגשת אל הפתרון שלה עם חמרים חזקים (אפוקסי ומלט לתיקונים) בכדי למנוע את התזוזות החזקות הללו ואת פתיחת הסדקים. במקרה זה המפרט הכללי הנו כדלקמן:
א. הורדת הטיח מצידי הסדקים וסיתות לעומק מעבר לעובי הטיח ועמוק ככל האפשר אל תןך הסדק. ניתן לסתת ידנית בפטיש ואיזמל או ע”י פטישון חשמלי.
ב. מילוי הסדק עצמו (בתוך הקיר) בחומר צימנטי חזק כגון סיקה-רפ או סיקה טופ 122.
ג. המתנה מספר ימים בכדי לראות באם נפתח הסדק והיכן.
ד. במקומות אשר בהם רואים את מיקומו המדוייק של הסדק - ליישם סיקפלקס כנ”ל.
ה. ליישם טיח שכבה עליונה על גבי הנ”ל ואח”כ שפכטל וצבע.
קיימתך חשיבות עליונה לבצוע פריימר לפני היישום של החומר הצימנטי או האפוקסי, שאחרת הסדק יפתח במקומות החיבור בין הקיר לחומר. אך על כך- בהמשך, אם תבחר ללכת בדרך זאת.
מקווה שלא סיבכתי אותך עם תשובה ארוכה מהצפוי...
גבי
|
|
|
הבהרה לגבי האפוקסי:
(גבי)
|
ניתן לבצע את התיקונים בקירות בחומר אפוקסי במקום החומר הצימנטי. החומר נקרא סיקדור 31 וניתן ליישום ע”י שפכטל. יוצא יקר יותר מהחומר הצימנטי.
|
|
|
|
איטום מרפסת גג
(דב)
|
בדירתי מרפסת גג מרוצפת שממנה יש נזילות רציניות מדי חורף.
האם ניתן לאטום באמצעות יריעות או בדרך אחרת על הריצוף הקיים ולרצף מעליו?
האם תוכלו להמליץ או להפנות אותי לקבלן לצורך ביצוע העבודה? - אני גר בכרמיאל.
תודה נראש,
דב
|
|
|
מרפסת מרוצפת.
(גבי)
|
שלום דב.
ניתן לאטום על גבי הריצוף הקיים אך לא מומלץ.
(לא ציינת את גודל הגג/המרפסת).
מרפסות מרוצפות- צרה צרורה ועדיף ועשות את העבודה פעם אחת ולתמיד כמו שצריך במקום להתעסק בכל מיני אלטרנטיבות אחרות ומפתות. מנסיוני זה בסופו של דבר יעלה לך כפול כי תאלץ להסיר את שתי השכבות מתישהו ולאטום שוב.
סיבה נוספת- כאשר אתה מבצע איטום על גבי המרצפות הקיימות אתה כולא את הרטיבות הכלואה שם מתחת לריצוף. הרטיבות תישאר שם לעד ותנסה לצאת דרך הקירות (או התקרה) ובכל מקרה לא נעים לדעת שיש לך שמה גן של עובש מתחת לריצוף.
המקרה שלך כואב בכיס. אבל עדיף שיכאב פעם אחת וזהו.
למרות זאת- כפי ששאלת, תוכל לאטום על גבי הקיים באמצעות יריעות ביטומניות (חמרים אחרים לא מומלצים למקרה שלך).
זה תלוי כמובן, גם בגובה שיש לך (או שאין) שכן הריצוף צריך להיות יותר נמוך מהריצוף של הבית.
לצערי אינני מכיר קבלן באזור כרמיאל.
גבי
|
|
|
|
שלום, האם שימוש בפוליאוריטן מוקצף יהווה מצע מספיק טוב
(איציק)
|
להדבקת קרמיקה באיזור הברז במקלחון במקום טיח כמו שמקובל? האם הוא יאטום מים שאולי יחלחלו בין האריחים?
|
|
|
לא מספיק טוב ולא לטווח ארוך.
(גבי)
|
לאורך זמן במקרה של חדירת רטיבות המיים יפלסו להם דרך מאחורי הפוליאוריטן.
עדיף לאטום בטיח עם מוסף אקרילי (דבק כגון בי גי בונד או סיקה-לטקס).
המקפידים אף אוטמים סביב הברז (בין הברז לטיח) בחומר איטום גמיש כגון סיקפלקס, לאחר ייבוש הטיח.
|
|
|
בין הברז לטיח לא מספיק יעיל הדבק סיליקון?
(איציק)
|
|
אפשר גם עם סיליקון, אבל סיקפלקס הרבה יותר יעיל ולטווח ארוך יותר.
(גבי)
|
עדיף סיקפלקס מסוג FC11, אך גם סוג אחר של סיקפלקס יהיה טוב.
|
|
|
|
איטום גג בזפת
(לומד מטעויות)
|
שלום,
עשו אצלי איטום בגג באמצעות זפת לפני שני חורפים. בחורף האחרון היו בעיות (3 כתמי רטיבות בתקרה)...
מכיוון שתקציבי מוגבל ביותר האם ניתן לבצע תיקונים בלבד על הגג או שצריך לאטום את כל שטח הגג ? מהי השיטה הטובה והזולה ביותר ?
תודה.
|
|
|
נזילות
(גבי)
|
ניתן , אך לא מומלץ, לבצע תיקונים בגג.
לא מומלץ- במיוחד משום שלא תוכל לקבל אחריות עבור איטום הנזילות וכמובן שתיתכנה נזילות ממקומות אחרים בגג.
האיטום המומלץ לאיטום גגות הנו ביריעות ביטומניות בעובי 4.0 מ”מ.
המחיר הממוצע (תלוי בגודל הגג ובגורמים נוספים) הנו כ 35 ש”ח למ”ר ומעלה מזה.
איטום זול יותר הנו ע”י זיפות הגג בזפת חם + הלבנה. לא מומלץ לטווח ארוך אך בהחלט ניתן לביצוע . במידה ותחודש ההלבנה בכל שנה לפני הקייץ- אורח החיים של האיטום בזפת יכול להיות גם הוא ארוך מאוד.המחיר הממוצע לזיפות בשתי שכבות ועם רשת אינטרגלס בין השכבות הנו כ 18 ש”ח למ”ר. (שוב- תלוי בגודל הגג ובגורמים נוספים).
בהצלחה.
|
|
|
תודה, אלך על היריעות
(לומד מטעויות)
|
לאחר חישוב העלויות הנוספות של ההלבנה בקיץ- כנראה שאלך בכ”ז לכיוון היריעות הביטומניות.
|
|
|
|
סדקים בקירות פנימיים
(מרק)
|
שלום ,
קבלתי תשובה לשאלה שלי לגבי סדקים בקירות פנימיים. השאלה
האם חומר סיקפלקס FC-11 יותר חזק מאשר PRO2?
והאם ניתן לצבוע קירות פנימיים בצבע גמיש כמו טבורפלקס? האם לאחר
מכן ניתן לצבוע חלק, הרי שהצבע הגמיש הוא יוצא מחוספס.
תודה,
מרק.
|
|
|
סדקים בקירות.
(גבי)
|
הסיקפלקס FC11 הנו יותר ”חזק” (כלומר יותר ”קשה” ופחות גמיש ולכן מקבל פחות ”עיוותים”) בנוסף-גם יותר נוח לצבוע עליו. רק צריך לתת לו להתייבש לפני כן במשך כמה ימים.
אתה צודק לגבי בעית ההחלקה. הצבע הגמיש מגיע בטקסטורה עדינה (”תפוז”) וזה מה שישאר לך על הקיר. אינני מכיר דרך להחליק את הצבע הגמיש וצביעה נוספת על גביו לא תעזור כלל.
איזה עובי/רוחב של סדקים מדובר ?
ודרך אגב- האם הקבלן המבצע השתמש בחומר יסוד (פריימר) לפני הבצוע של הסיקפלקס PRO ?
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|