· איטום בריכה
(אמיר)בניתי בריכת מים בצורה חובבנית ביצעתי יצקת בטון לקרקע ואז יציקה נוספת לקירות ללא חומר איטום להפסקת יציקה(pvc או משהו בסגנון) אני רוצה לדעת מה אני יכול לעשות על מנת למנוע דליפות מים באיזור הפסקת היציקה.
30.08.2008 12:32חלון חדשהוספת תגובה· בריכה
(גבי)שלום אמיר,
ניתן לאטום את הסדק בין הקירות לרצפה עם חומר אטימה גמיש מסוג סיקפלקס. בענין היישום אנא ראה את המאמר על איטום תפרי התפשטות עם מסטיקים פוליאוריטנים. יש צורך להרחיב את הסדק עם דיסק חשמלי וליצור מגרעת שתהיה ברוחב ועומק של סנטימטר אחד לפחות. את המגרעת יש למלא עם הסיקפלקס לאחר מריחת פריימר (חומר יסוד).
לא ברור מהתאור שלך מהו גודל הבריכה. האם מדובר על בריכת נוי קטנה ?
שים לב שאת הקירות יש לאטום גם כן, עם חומר צימנטי משחתי, בשתי שכבות. אם הדבר לא בוצע אז יש לבצע זאת- ורצוי לפני האיטום של הסדק. תאורטית- מים יכולים להספג אל תוך הקירות או אל תוךהרצפה ומשם לחלחל אל אותו סדק ולזרום ממנו החוצה. תופעה זו יכולה להטעות שכביכול הבעיה קיימת בסדק בלבד.
שבת שלום,
גבי
30.08.2008 13:37חלון חדשהוספת תגובה
· ציפוי / צביעת מוזאיקה
(אייל)שלום,
בביתי גרם מדרגות מוזאיקה בצבע בהיר. האם ניתן לצבוע את המדרגות בלבן?
באיזה צבע משתמשים? האם צריך חומר מקשר ובאיזה לכה צריך לצפות את הצבע כדי שיהיה רחיץ אך לא יתקלף?
האם ניתן לבצע לבד או כדאי להעזר באיש מקצוע?
תודה
אייל
29.08.2008 18:34חלון חדשהוספת תגובה· צביעת מדרגות מוזאיקה.
(גבי)שלום אייל,
התשובה לרוב השאלות היאחיובית. אפשר לצבוע וחובה חומר יסוד. עדיף לתת את העבודה לבעל מקצוע, במיוחד לצורך עבודות ההכנה של השטח והאחריות על העבודה.
אין צורך בלכה על גבי הצבע. קיימים צבעים וציפויים שעמידים בפני עצמם ללא חשש.
הצבעים, או הציפויים המתאימים, הם על בסיס פוליאוריטן או אפוקסי.החומרים חזקים ועמידים בשחיקה. ההצלחה תלויה כמעט לחלוטין בעבודת הכנה יסודית של השטח ולכן, אם אין לך נסיון מספיק בעבודות דומות- עדיף לתת את המלאכה לקבלן.
באופן כללי העבודה מתבצעת כך:
נקיון יסודי של השטח, לרוב ע"י צריבה בחומצה ושטיפה.
מריחת שכבת יסוד.
צביעה / ציפוי בשתי שכבות
קיימים גם צבעים "פשוטים" יותר אך אלו אינם מאריכים ימים וחלקםמסוכן משום שהם גורמים להחלקה. יש לעבוד רק עם חומריםשמונעים החלקה.
תוכללשאול על חומרים מתאימים אצל חברת גילאר (סיקה), חברת טמבור (חומר מסוג פוליאורה ואחרים), ועוד. בחלק מהמקרים מדובר על צבע ובחלק אחר בפתרונות מקצועיים יותר שבהם הציפוי עבה יותר, לא דליל כמו צבע.
בהצלחה,
גבי
30.08.2008 00:03חלון חדשהוספת תגובה
· רטיבות בקומת קרקע
(ליאור)שלום.יש לי בית קרקע ששבניתי לפני כשש שנים ואני משכיר אותו.לפני כשנתיים התחילו בעיות של עובש חמור בכל הבית.הבאתי את המהנדס המקורי של הבית שאמר שכנראה הקירות החיצוניים סופגים רטיבות מהגינה. כשהבית נבנה בוצע איטום בחומר שקוף בהיקף החיצוני של קורות היסוד עד קצת מעל גובה הגינה. המהנדס אמר שכנראה היאטום כברלא מתפקד טוב. הבאתי את הקבלן שבנה את השלד כדי להתייעץ איתו והוא אמר שנראה לו שזה די שטויות. הוא אמר שהבית נראה לו סגור מדי ושזה ככה כי לא מאווררים אותו. הבאתי קבלן איטום שעבדתי איתו על הגג של הבית והוא אמר שאפשר לחפור מסביב לבית ולאטום עם יריעות ביטומניות ושהוא ממליץ להרחיק את האדמה מהקיר עם חצץ או משהו כזה, אבל אמר שבגלל שהוא לא יודע שזה אכן המקור לרטיבות הוא לא מוכן לתת אחריות, וזה לא איזה קבלן מפוקפק אלא מישהו שאני מכיר ותמי דנותן אחריות על עבודות שלו.הדיירים עזבו די מהר כי היה בלתי אפשרי לגור בבית וגם כי הם לא האמינו שזה בגלל שלא איווררו את הבית. אחרי שהדיירים עזבו החלטתי לתת צ`אנס ואווררתי את הבית במשך חודש ואחרי טיפול בקירות ובציעה לא חזר יותר העובש. זה עדיין נראה לי מוזר שבית נוטה לפתח עובש בכזה היקף בגלל חוסר אוורור, אבל ניחא.מאז עברו שנתיים והדיירים הנוכחיים עזבו גם כן. כשטיפלתי בבית ראיתי שבצד החיצוני של קיר של המקלחת יש בעיה של רטיבות מעל הפאנלים. בתחילה חשבתי שאולי יש בעיה של נזילה כי באותו קיר יש צנרת אך האינסטלטור שביצע את הצנרת הגיע להסתכל ואמר שהוא די בטוח שזה לא מהצנרת כי אחרת זה לא היה מתחיל מעל הפאנלים וזה גם לא היה מתפשט בקצב כזה איטי. הוא אמר שלדעתו זה נובע מחלחול סביב פתח הניקוז של המקלחת לבין הריצוף ושזו רטיבות שנדדה דרך החול וטיפסה על הקיר. אטמתי סביב החור ותיקנתי את הקיר. אני חייב לציין שבמקלחת לא בוצע איטום מתחת לריצוף ולא סף בטון אטום במשקוף, אני יודע שזה לא תקין אבל משום מה זה לא בוצע.אחרי שטיפלתי בזה שמתי לב שהרובה שבין אריחי הקרמיקה בכל הבית השחירה בזמן האחרון, ולא נראה לי שזה כתוצאה מלכלוך.האם יכול להיות שפשוט כל המצע חול בבית רטוב וכל הבעיות שלי נובעות מזה ? האם ישנה אפשרות לבדוק באמצעות מכשור כלשהו את מידת הלחות בחול בלי להרים את הריצוף ? אני מתחיל לחשוש שיש ל איזו בעיית רטיבות סיסטמית בכל הבית.
29.08.2008 14:39חלון חדשהוספת תגובה· רטיבות, קומת קרקע
(גבי)שלום ליאור,
מספר הערות בקשר לדברים שהזכרת.
1. קירות תת קרקעיים או יסודות אינן נאטמים עם חומר אטימה שקוף. הם נאטמים עם חומרים ביטומנים או צימנטים. המאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע מפרט באופן כללי את דרכי האיטום של הקירות. על כל פנים- החומר השקוף שבוצע אצלך כלל איננו החומר המתאים.
2. אם הרטיבות וסימני העובש מופיעים ברובם בחלק הנמוך של הקירות החיצוניים (ולא בתקרה או בחלקים עליונים) אז כנראה שמדובר על בעית איטום בקירות החיצונים או על עליית רטיבות כתואה מחול רטוב מתחת לריצוף. במקרה שכזה לא סביר שמדובר עלבעיה של עיבוי / איוורור. העובדה שאיפשרת לבית להתאוורר לפני הצביעה איננה מעידה על כך שמקור הרטיבות הוא הבית הסגור.
3. בקשר למקלחת : חובה לבצע אטימה מתחת לריצוף. הנזק שאתה חושש ממנו אכן יכול להגרם כתוצאה מחדירה של מים בין המרצפות. לא שווה להמר או לחסוך בכסף בקטע הזה. חובה להרים את הריצוף ולבצע את האיטום כפי שהיה אמור להתבצע מלכתחילה וכולל סף הפרדה אטום (חגורת בטון) להפרדה בין האזור הרטוב לשאר חלקי הדירה. יתכן כי ישנה גם בעיה באינסטלציה, אך בכל מקרה אין להזניח את זה או לדחות את זה כי נזק עתידי הוא פשוט כמעט ודאי כאשר אין שכבת אטימה מתחת לריצוף.
4. לגבי ההשחרה של הרובה. זה יכול להגרם גם כתוצאה מלכלוך. התופעה מאוד מוכרת ונפוצה. צריך לבדוק זאת בשטח ולקוות שזה אכן כך.
לסיכום:
מומלץ להרים מרצפות במספר מקומות (מלבד מהמקלחת) ולבדוק את מצב הרטיבות. ניתן גם לבדוק ללא הרמת הריצוף, בעזרת מכשיר שנקרא "מד לחות" ,מהו אחוז הרטיבות שמתחת לריצוף. אך מראה עין אמין יותר.
יש לאטום גם את הקירות החיצונים, כמתואר במאמר שלעיל. בנוסף ישנו חשש (לא גדול) לעלייה של רטיבות אל תוך הרצפה עצמה, במידה והבית יושב על הקרקע ממש ואיננו מוגבה ממנה.
אם הבית נבנה על ידי קבלן ראשי אחד- כל העלויות אמורות לחול עליו. מהתאור שלך מסתבר שישנם מחדלים חמורים בבניה (אין איטום מקלחת וקירות חיצונים). בכל מקרה : ליקויים בבית חדש, מכל סוג שהוא, הם תמיד תחתאחריותו של הקבלן.
נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,
גבי
29.08.2008 23:40חלון חדשהוספת תגובה· המשך
(ליאור)הבית לא נבנה על ידי קבלן ראשי, והתקלה בנושא איטום המקלחות היא סיפור ארוך בפני עצמו. בניתי את הבית עם בעלי מקצוע שכולם חברים שלי ועשו עבודה מצויינת בכל אחת מעבודות השלד והגמר שהיו באחריותם, כנראה שנושא איטום במקלחות נפל בין הכסאות, אשמתי.האיטום החיצוני שדיברתי עליו נעשה בהתאם להוראות מהנדס, יש סיכוי שאני מבלבל בין דברים שונים, בכל אופן, לא מדובר בקירות תת קרקעיים של ממש אלא רק בקורות היסוד שנמצאות מתחת למפלס הגינה.סימני העובש בכל הדירה הופיעו באמת ברוב המקרים עד גובה מחצית הקיר, אבל במקומות רבים גם הגיעו כמעט עד לתקרה, הממ"ד למשל כמעט כולו היה עם עובש. הבית צבוע חיצונית במערכת צבע גמיש והגג אטום לחלוטין בוודאות. כל השלד היה אטום לחלוטין עוד לפני ביצוע איטומים. בניית השלד נסתיימה לפני החורף והוא עמד ערום כל החורף ורטיבות לא חדרה דרך התקרות והגג החזיק בריכת מים כל החורף בלי סימן קל לרטיבות בתקרה במשך חודשים. גם הריצפה הייתה אטומה לחלוטין והבית הפך לבריכה בחורף עד שפיניתי את כל הנוזלים בעצמי ידנית.הבית לא יושב על הקרקע עצמה אלא מעל גובה הקרקע, ככה תוכנן ע"י המהנדס. הוא לא שותה כלום מלמטה, מקסימום לא מצליח להוציא כלום כי הריצפה אטומה.איזה בעל מקצוע מבצע בדיקה כזו של רטיבות מתחת לרצפה לפני שאני מתחיל לפרק אריחים ? האם אתם מבצעים בדיקה כזו ? במידה וכן מה סדר גודל של עלות ?תודה על התשובות וההתייחסות.
30.08.2008 15:11חלון חדשהוספת תגובה· בית קרקע, בעיות רטיבות
(גבי)שלום ליאור,
תארת ממש היטב וברור את המצב בשטח.
אינני יודע אם לאותה הצפה של רצפת הבית יש קשר לרטיבות הקיימת, ואני מניח שנתת לעסק להתייבש היטב לפני שעבודות הריצוףהחלו. אני יוצא גם מנקודת הנחה שהחול ששמו מתחת לריצוף לא היה מאוד רטוב מלכתחילה.
בכל מקרה, במקלחת עצמה ממילא יהיה צורך להרים את הריצוף. תוכל להרים תחילה מספר מרצפות ליד הפתח של המקלחת ולראות אם החול רטוב ואם הרטיבות נודדת הלאה אל מתחת לריצוף של שאר חלקי הדירה. על כל פנים ההמלצה היא בכל מקרה להרים במקלחת את כל הריצוף ולבצע איטום כמו שצריך. (ראה מפרטי איטום ושיקום).
העובדה שהעובש מופיע במקומות הנמוכים מעלה חשש לבעיה בקירות החיצונים או בחוסר אטימה של אותן יסודות. הרטיבות שנספגת ביסודות יכולה לטפס באופן קפילארי עד לגובה של כמטר אחד, כך שיתכן שזו הצרה, ועל פי התאור הקודם שלך לא בוצעה שם אטימה טובה / אם בכלל.
מצד שני יש לציין שהעובדהשהזכרת תופעת עובש חמורה בממד - יכולה להצביע עלכך שמדובר בבעית עיבוי כללית בדירה. אגב- האם הממד שימש כחדר שינה / חדר ילדים ?
כך שיש לבדוק את הכל בשטח, כולל בדיקה של הצבע החיצוני (בדוק אם אין בו סדקים קטנטנים).
איננו מבצעים בדיקות עם מכשיר למדידת לחות. עלות בדיקה שכזו הנו כ 1000 ש"ח ותוכל למצוא חברות שעוסקות בתחום זה תחת "איתור נזילות" (בגוגל). אך במקומך הייתי פותח תחילה את המרצפות במקלחת ומשם- ממשיך הלאה.
בהצלחה ושבוע טוב,
גבי
31.08.2008 00:11חלון חדשהוספת תגובה
· המשך
(איציק)קיימת חגורת בטון סביב אותו הקטע עם לבני הזכוכית.מתוך הבית ישנה נישה ומבחוץ הבטון מכסה עד אמצע הלבנים.כך שבסופו של דבר הלבנים והריצוף יהיו באותו מפלס . ועל הבטון יריעות, היריעות מגיעות עד כס"מ מהלבנים וחדירת המים מתבצעת מאזור הס"מ הזה, שהיה מכוסה בפוליגג שאותו הוצאתי.
29.08.2008 08:03חלון חדשהוספת תגובה· לבני זכוכית בגג מרוצף.
(גבי)בוקר טוב איציק,
האמת היא שחדירת רטיבות סביב לבני זכוכית היאבד"כ קשה יותר לטיפול ממה שנראה לעין...
בגלל שינויי הטמפרטורה וההבדל במקדם ההתפשטות של שני החומרים (של הזכוכית ושל הבטון מסביב), קיים שם תמיד סדק ממש זעיר, בחיבור בין השניים, שאיכשהו מצליח להעביר את הרטיבות פנימה.בנוסף לצרה זו , בדרך כלל גם מי הגשמים נעמדים בדיוק באותו המקום עקב בעיה בשיפועים כך שקל למים לחלחל אל אותו סדק או דרך הבטון / הכוחלה שבין הלבנים. יש לקחת בחשבון גםאת האפשרות שתערובת הבטון או הכוחלה עצמה איננה אטומה.
הדרך למנוע חדירת רטיבות דרך אותו סדקהיא לאטום את האזור סביב הלבנים עם אותו הסיקפלקס המפורסם. אלא שבמקרה של מצב קיים, אותו סיקפלקס יצור תמיד הגבהה נוספת מסביב לזכוכית והמים יתישבו באמצע בלי אפשרות להתנקז.
ישנן מספר אפשרויות לטיפול:
1. לאטום עם הסיקפלקס את אותו הסנטימטר (רק אם הדבר לא יעצור את המים).
2. את אותו ס"מ חשוף, וגם את שאר השטחים הצימנטים החשופים שבין הלבנים, אפשר לאטום על ידי מריחה של חומר צימנטי כגון סיקה טופ 107, בעזרת מכחול.
3. לחילופין , במקום ה 107, אפשר לצפות את השטח עם צבע פוליאוריטני , בגוון בטון או אפור.
4. כנ"ל,אבל עם חומר ביטומני משחתי כגון מסטיגום. יהיה עליך להלבין אותו לאחר שיתיבש, עם צבע אקרילי.
-----------------
אני מניח שאתה עדיין משוכנע שהבעיה היא בחיבור בין היריעה לבטון... 🙂
אז על מנת לאבטח גם את המקום הזה תוכל אחר כך לאטום אותו עם הסיקפלקס, מעט על גבי חומר האיטום הצימנטי ומעט על גבי היריעות. או לחילופין (כמו נקודה 4 לעיל), לאטום את השטח עם חומר ביטומני משחתי ואחר כך להלבין אותו עם צבע אקרילי.
אגב, הפתרון הכי קשה והכי מקצועי:
בעזרת דיסק חשמלי לבצע מגרעת סביב הזכוכית, ברוחב של כחצי ס"מ. אח"כלמלא אותה עם סיקפלקס (כולל פריימר לסיקפלקס). את שאר השטח לצפות עם 107 . ואת החיבור עם היריעה לאטום עם טיפה חומר ביטומני (אחר כך להלבין).
זה לא פשוט לבצוע בגלל החשש לשבר בזכוכית בעת העבודות עם הדיסק.
שב"ש + אם משהו לא מובן מכל המגילה הזו, אשמח להבהיר.
גבי
29.08.2008 09:03חלון חדשהוספת תגובה· אני הבנתי משהו חשוב
(אהרון)לא שמים בגג לבני זכוכית.
29.08.2008 14:14חלון חדשהוספת תגובה· ליבני זכוכית-רולקות
(איציק)אהלן גבי-תודה על התשובה המהירה האם אפשר לעשות רולקות 3-5 ס"מ מסביב ללבנים בעזרת חול ים,מלט וסיקה פלקס . ובאיזה מינון ? ניראה לי שהתוספת של הסיקפלקס יגרום להדבקה מעולה ללבנים וליריעות ,כך שהבעיה תיפתר,וכן אני משוכנע [ראיתי] שהנזילה באה מאזור הס"מ הזה,שב"שאיציק
29.08.2008 16:10חלון חדשהוספת תגובה· המשך, רטיבות לבני זכוכית
(גבי)היי איציק,
הכי טוב היה אם היית מצרף תמונה.
אין צורך לערבב את הסיקפלקס עם חומרים אחרים. הסיקפלקס נצמד מעולה כמעט לכל חומר כך שהענין מיותר. אלא שיש להשתמש בפריימר של הסיקפלקס על מנת לוודא היצמדות טובה לתשתית.
הבנתי שהרטיבות נראית כסנטימטר מאזור הלבנים. אך שים לב שהלבנה עצמה נמצאת עמוק יותר בוך הבטון, והקצה שלה איננו זה שאתה רואה מבחוץ- על פני השטח. כך שחדירה בין הזכוכית לבין הבטוןיכולה לגרום לכתם הרטיבות להיות כסנטימטר מעבר לקצה של הלבנה.
בכל אופן-הכי טוב : תמונות.
שבת נעימה,
גבי
29.08.2008 23:14חלון חדשהוספת תגובה· תודה רבה גבי
(איציק)המקום שמדובר בו נימצא כשעה וחציא ממני וכרגע אני נימצא בהמתנה של כחודש בכדי שהחול יתייבש מתחת לריצוך, לאחר פתיחת הרובה בעזרת דיסק ופתיחה מסביב לחלונות בהזדמנות ראשונה שאלך לשם אבי תמונות ביי בנתיים תודה איציק
31.08.2008 16:38חלון חדשהוספת תגובה
· מה אתם אומרים על המפרט המצורף (לאיטום גג בעיתי)? + מה חסר
(שלום)- ישלעשות את ההכנות הנדרשות לאיטום כגון: הוצאת היריעות הקיימות מסביב לרולקות ולקופינג, מריחת גלאנס ורולקות בטון, בניית קוביות בטון לצנרת החודרת, הורדת אבנים משתלבות הקיימות באיטום.
- מריחת פריימר ייסוד מסוג 474 של חברת פזקר בכמות של 300 גר`/מ"ר, הלחמת יריעות ביטומניות בעלות תו תקן ישראלי מסוג APP בעובי של 5 מ"מ.
- הצפת הגג במים למשך 48 שעות לשם בדיקת תקינות האיטום.
תודה מראש.
28.08.2008 23:58חלון חדשהוספת תגובה· חידוש האיטום בגג
(גבי)בוקר טוב שלום,
על פניו המפרט נראה תקין ומקובל.
הבעיה היא שלא ניתן לראות מכאן מהו מצבו של הגג. לא ברור מהם אותן יריעות ביטומניות שאותן יש להסיר מהרולקות ומהקופינג.
מהו סוג האיטום שקיים כעת על הגג ? האם יש כעת יריעות על גבי כל השטח או רק מסביב ?
מהן אותן אבנים משתלבות והיכן הן ממוקמות. האם הן שקועות בגג בתוך שכבת זפת ישנה ?
מבלי לדעת את כל הנתונים לא ניתן לתת תשובה נכונה. פרט אחר חסר במפרט שרשמת : יש להגן על החפיפות ועל הקטע העליון של היריעות שבקירות, באמצעות צבע מגן כסוף כגון סילברפז.
בברכה,
גבי
29.08.2008 06:27חלון חדשהוספת תגובה· תודה וכמה שאלות
(שלום)מה זה קופינג ?
מהו סוג האיטום שקיים כעת על הגג ? היום יש יריעות על כל הגג.
מה זה אבנים משתלבות ?
מה זה אומר "יש להגן על החפיפות ועל הקטע העליון של היריעות שבקירות, באמצעות צבע מגן כסוף כגון סילברפז" - אין קירות יש מעקה בגובה 20 סנטימטר לזה אתה מתכוון ?
לא עדיף 72 שעות במקום 48 ?
צריך להוסיף במפרט הרמת קולטים לדעתך או שזה ברור מאליו ?
שוב תודה.
המשך יום נעים.
31.08.2008 09:43חלון חדשהוספת תגובה· חידוש האיטום - גג עם יריעות קיימות
(גבי)שלום,
אכן נחוצות הבהרות נוספות ומדבריך מסתבר שהמפרט שקיבלת לוקה בחסר, כל זאת כמובן תחת המגבלה שלא ניתן לראות את מצב הגג מכאן..
להלן הבהרות:
1. ה"קופינג" הנו החלק העליון של המעקה אשר סביב הגג. מהמפרט שקיבלת אני יכול להניח שהיריעות הקיימות מטפסות על גבי הקיר האנכי של המעקה וגם על גבי החלק העליון (האופקי) שלו - שהוא ה"קופינג". הקבלן אמור להסיר את היריעות בחלק הזה על מנת להלחים שם את היריעות החדשות.
2. "אבנים משתלבות" הן פשוט אבני ריצוף שכנראה מונחות כעת על הגג, מסיבה כלשהיא.
3. לגבי ההגנה עם צבע כסוף - אכן הבנת את הכוונה. בכל מקום בו ישנו "מיץ שחור" בקצה של היריעה, יש לכסות אותו עם אותו צבע כסוף על מנת להגן עליו מהשמש.
4.עדיף 72 שעות. 48 שעות גם מספק.
5. אין דבר כזה "מובן מאליו", משום שהעסק נותר פרוץ וכל קבלן יבין ממנואת מה שנוח לו. הדבר הזה צריך להיות רשום במפרט והוא הכרחי משום שהיריעות צריכות להיות מתחת לרגליים ומתחת לקולטים עצמם. אני מניח שהקבלן מודע לכך אך עליך לדרוש הבהרה.
6. חסר משהו נוסף במפרט : בכל המקומות שבהם היריעות הביטומניות מנותקות מהתשתית (נפוחות) יש לפתוח את אותה נפיחות ולתקן. חותכים את היריעה בצורת X, מקפלים את השיפולים כלפי מעלה ומניחים לעסק להתייבש בשמש, במידה וישנה רטיבות שכלואה מתחת. לאחר מכן מלחימים את השיפולים בחזרה למקומם ועל גבי זה מלחימים טלאי חדש של יריעה ביטומנית.
שיהיה בהצלחה,
גבי
31.08.2008 12:03חלון חדשהוספת תגובה· תודה רבה!
(שלום)31.08.2008 15:57חלון חדשהוספת תגובה