הוספת סף שיש
(איתן)
|
שלום, יש לי בקיר חיצוני בדירה יד שנייה שקניתי חלק בקיר שבנוי מלבני זכוכית. עושה רושם שהקיר נבנה בצורה מאוד חובבנית. הלבנים נמצאים במישור אחד בצד הפנימי של הקיר, אבל הם שקועות כעשר ס"מ בתוך הקיר, אולי אפילו טיפה יותר. אפילו לא עשו שיפוע כדי שהמים לא יצטברו שם על הקיר ויש שם בעיה של רטיבות וכבר ראיתי שיש שם לא מעט שכבות של תיקוני וקילופי צבע.
חשבתי בהתחלה רק לעשות שיפוע עם מלט אבל זה נראה לי כמו חצי עבודה לכן החלטתי להוסיף שם סף שיש, אבן חברון או משהו כזה.
אני מתלבט עכשיו כיצד להדביק אותו שם. חשבתי לקנות את הסף קצת רחב יותר, לחצוב קצת בשוליים, לקלף את הצבע עד לטיח בתחתית ולהדביק את זה בתערובת של חול מלט ואיזה דבק בסגנון ביג`יבונד. הבעיה היא שההדבקה מאחורה ללבנים נראית לי בעייתית, מלט לא יאטום שם כמו שצריך. לכן חשבתי להשאיר את הסף ברווח של משהו כמו 3 מ"מ מהלבנים עצמן, ואחרי ההדבקה של הסף לצדדים ולתחתית עם המלט ולאחר שיתייבש, למלא את הרווח מאחורה בסיקפלקס וגם בהיקף בשוליים בשאר התפר עם הקיר.
האם זה יעשה את העבודה ?
|
|
|
הרכבת סף שיש
(גבי)
|
שלום איתן,
הרעיון בכללותו טוב, אך יש לבצע מספר דברים נוספים.
ראשית - עליך לאטום את כל האזור לפני הדבקת השיש. השיש עצמו אינו מהווה תחליף לאיטום. הוא טוב ליצירת שיפוע , ליופי , ליצירת אף מים בקצה החיצוני ולאיטום עליון נוסף. אך הוא אינו יכול להחליף את שכבת האיטום שתמיד צריכה לבוא מתחתיו.
לטיפול יסודי ומקצועי - הפעולות שיש לבצע הן לכלהלן:
1. הסרת הטיח ושאריות החומרים שהזכרת מכל השטח, כולל חיתוך הטיח בצדדים לעומק של כ 2-3 ס"מ, כך שהסף יחדור עמוק יותר אל תוך הקיר.
2. תיקון השטח במקומות הנחוצים עבור שכבת האיטום, ויצירת שיפוע קל, עם תערובת מלט +חול + דבק על בסיס לטקס SBR במינון גבוה (20-30 אחוז מכמות המים שבתערובת).
3. מריחה של חומר אטימה צימנטי משחתי בשתי שכבות -על כל השטח. יש למרוח את החומר ולטפס אתו על הצדדים ועל הדופן האחורית (כמובן שלא על לבני הזכוכית אלא על הבטון שמתחתיהן). קח בחשבון שהסף עצמו יכול לספוג רטיבות ולהעביר אותה הלאה אל תוך הקיר, כך שחומר האיטום חייב להגן על כל העסק שמסביב לסף.
4. הדבקת הסף עם תערובת של מלט+חול 1:1+דבק לטקס כנ"ל. להדבקה טובה יש למרוח את התערובת גם על גב השיש.
5. אטימת המרווח בין השיש לקיר האחורי , כפי שציינת- עם הסיקפלקס. את הסיקפלקס עצמו גם כן בצע עם שיפוע קליל שירחיק את המים שגולשים על הקיר, לכיוון הסף.
ניתן לוותר על שלב ההכנות (צעד 2) ולגשת ישר לשלב השלישי (של האיטום), במידה והשטח שמתקבל מאפשר מריחה ישירה של חומר האיטום. במקרה כזה, מרח את חומר האיטום על גבי השטח ואחר כך הדבק את הסף בשיפוע, בתערובת המוזכרת לעיל ועם יחס חול / מלט של 2:1.
בהצלחה,
גבי
|
|
|
הבעיה היא אחרת
(איתן)
|
הדופן האחורי של סף השיש יצמד במלואו ללבנים עצמן. הלבנים בנויות עד הסוף, ולא מעשי מבחינתי לחצוב את כל העובי של השיש בדופן התחתון של "חלון" הלבנים", לכן למטה ובצדדים השיש יצמד לטיח, אבל מאחורה הוא יצמד ללבנים ולכן חשבתי להשאיר טיפה רווח מהלבנים עצמן ולמלא את הרווח בינן לבין השיש בחומר גמיש.
אגב, באתר של סיקה יש הרבה סוגים של מוספים: סיקה 1 בטון, סיקה 1, סיקה לטקס M, סיקה לטקס SLT, סיקה לטקס סופר. אני הולך לעשות עכשיו כל מיני עבודות בבית שאני צריך לעשות שימוש בתוסף דבק. כיצד אני יודע להשתמש בכל אחד מהם למטרות הנדרשות ? האם יש אחד שהוא רב תכליתי ומתאים לכל העבודות שנדרש בהם לתסף מלט/טיח/בטון בדבק ? האם יש אחד שנחשב טוב מהאחרים ? אפילו שהוא יקר יותר.
תודה.
|
|
|
סף לחלון
(גבי)
|
שלום איתן,
המצב ברור. אם כך בצע את הסיקפלקס בקיר האחורי, כפי שתארת. זכור שעדיין יהיה צורך לאטום את המשטחים בצדדים ומתחת לסף. בקיר האחורי- הסיקפלקס יעשה את שלו. אם תוכל- מרח אותו על הקיר האחורי ומייד הדבק את הסף. אם זה לא ניתן לבצוע - השאר מרווח כמו שאמרת ובצע את הסיקפלקס אחר כך, אחרי הייבוש.
לענין חומרי אטימה של חברת סיקה : מכל הרשימה שהזכרת החומר העדיף הוא "סיקה לטקס סופר". הדבק מגיע בריכוז גבוה מאוד ותוכל להשתמש בו למגוון רחב של דברים באמצעות דילול שונה מיישום ליישום. לחומר איכות הדבקה ואיטום מעולה והוא מקנה לתערובות בטון גם "גמישות" (מונע סדיקה). אינני יודע באיזה היקף של עבודות מדובר כך שאם היקף העבודות גדול - עדיף לרכוש מספר חומרים. למשל : סיקה 1 לטיח אוטם בקירות חוץ. על כל פנים תמיד תוכל לפנות לחברת גילאר ולקבל מהם הדרכה בנושא.
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|
איטום בריכה
(אמיר)
|
בניתי בריכת מים בצורה חובבנית ביצעתי יצקת בטון לקרקע ואז יציקה נוספת לקירות ללא חומר איטום להפסקת יציקה(pvc או משהו בסגנון) אני רוצה לדעת מה אני יכול לעשות על מנת למנוע דליפות מים באיזור הפסקת היציקה.
|
|
|
בריכה
(גבי)
|
שלום אמיר,
ניתן לאטום את הסדק בין הקירות לרצפה עם חומר אטימה גמיש מסוג סיקפלקס. בענין היישום אנא ראה את המאמר על איטום תפרי התפשטות עם מסטיקים פוליאוריטנים. יש צורך להרחיב את הסדק עם דיסק חשמלי וליצור מגרעת שתהיה ברוחב ועומק של סנטימטר אחד לפחות. את המגרעת יש למלא עם הסיקפלקס לאחר מריחת פריימר (חומר יסוד).
לא ברור מהתאור שלך מהו גודל הבריכה. האם מדובר על בריכת נוי קטנה ?
שים לב שאת הקירות יש לאטום גם כן, עם חומר צימנטי משחתי, בשתי שכבות. אם הדבר לא בוצע אז יש לבצע זאת- ורצוי לפני האיטום של הסדק. תאורטית - מים יכולים להספג אל תוך הקירות או אל תוך הרצפה ומשם לחלחל אל אותו סדק ולזרום ממנו החוצה. תופעה זו יכולה להטעות שכביכול הבעיה קיימת בסדק בלבד.
שבת שלום,
גבי
|
|
|
|
ציפוי / צביעת מוזאיקה
(אייל)
|
שלום,
בביתי גרם מדרגות מוזאיקה בצבע בהיר. האם ניתן לצבוע את המדרגות בלבן?
באיזה צבע משתמשים? האם צריך חומר מקשר ובאיזה לכה צריך לצפות את הצבע כדי שיהיה רחיץ אך לא יתקלף?
האם ניתן לבצע לבד או כדאי להעזר באיש מקצוע?
תודה
אייל
|
|
|
צביעת מדרגות מוזאיקה.
(גבי)
|
שלום אייל,
התשובה לרוב השאלות היא חיובית. אפשר לצבוע וחובה חומר יסוד. עדיף לתת את העבודה לבעל מקצוע, במיוחד לצורך עבודות ההכנה של השטח והאחריות על העבודה.
אין צורך בלכה על גבי הצבע. קיימים צבעים וציפויים שעמידים בפני עצמם ללא חשש.
הצבעים, או הציפויים המתאימים, הם על בסיס פוליאוריטן או אפוקסי. החומרים חזקים ועמידים בשחיקה. ההצלחה תלויה כמעט לחלוטין בעבודת הכנה יסודית של השטח ולכן, אם אין לך נסיון מספיק בעבודות דומות- עדיף לתת את המלאכה לקבלן.
באופן כללי העבודה מתבצעת כך:
נקיון יסודי של השטח, לרוב ע"י צריבה בחומצה ושטיפה.
מריחת שכבת יסוד.
צביעה / ציפוי בשתי שכבות
קיימים גם צבעים "פשוטים" יותר אך אלו אינם מאריכים ימים וחלקם מסוכן משום שהם גורמים להחלקה. יש לעבוד רק עם חומרים שמונעים החלקה.
תוכל לשאול על חומרים מתאימים אצל חברת גילאר (סיקה), חברת טמבור (חומר מסוג פוליאורה ואחרים), ועוד. בחלק מהמקרים מדובר על צבע ובחלק אחר בפתרונות מקצועיים יותר שבהם הציפוי עבה יותר, לא דליל כמו צבע.
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|
רטיבות בקומת קרקע
(ליאור)
|
שלום.
יש לי בית קרקע ששבניתי לפני כשש שנים ואני משכיר אותו. לפני כשנתיים התחילו בעיות של עובש חמור בכל הבית. הבאתי את המהנדס המקורי של הבית שאמר שכנראה הקירות החיצוניים סופגים רטיבות מהגינה. כשהבית נבנה בוצע איטום בחומר שקוף בהיקף החיצוני של קורות היסוד עד קצת מעל גובה הגינה. המהנדס אמר שכנראה היאטום כברלא מתפקד טוב. הבאתי את הקבלן שבנה את השלד כדי להתייעץ איתו והוא אמר שנראה לו שזה די שטויות. הוא אמר שהבית נראה לו סגור מדי ושזה ככה כי לא מאווררים אותו. הבאתי קבלן איטום שעבדתי איתו על הגג של הבית והוא אמר שאפשר לחפור מסביב לבית ולאטום עם יריעות ביטומניות ושהוא ממליץ להרחיק את האדמה מהקיר עם חצץ או משהו כזה, אבל אמר שבגלל שהוא לא יודע שזה אכן המקור לרטיבות הוא לא מוכן לתת אחריות, וזה לא איזה קבלן מפוקפק אלא מישהו שאני מכיר ותמי דנותן אחריות על עבודות שלו.
הדיירים עזבו די מהר כי היה בלתי אפשרי לגור בבית וגם כי הם לא האמינו שזה בגלל שלא איווררו את הבית. אחרי שהדיירים עזבו החלטתי לתת צ`אנס ואווררתי את הבית במשך חודש ואחרי טיפול בקירות ובציעה לא חזר יותר העובש. זה עדיין נראה לי מוזר שבית נוטה לפתח עובש בכזה היקף בגלל חוסר אוורור, אבל ניחא.
מאז עברו שנתיים והדיירים הנוכחיים עזבו גם כן. כשטיפלתי בבית ראיתי שבצד החיצוני של קיר של המקלחת יש בעיה של רטיבות מעל הפאנלים. בתחילה חשבתי שאולי יש בעיה של נזילה כי באותו קיר יש צנרת אך האינסטלטור שביצע את הצנרת הגיע להסתכל ואמר שהוא די בטוח שזה לא מהצנרת כי אחרת זה לא היה מתחיל מעל הפאנלים וזה גם לא היה מתפשט בקצב כזה איטי. הוא אמר שלדעתו זה נובע מחלחול סביב פתח הניקוז של המקלחת לבין הריצוף ושזו רטיבות שנדדה דרך החול וטיפסה על הקיר. אטמתי סביב החור ותיקנתי את הקיר. אני חייב לציין שבמקלחת לא בוצע איטום מתחת לריצוף ולא סף בטון אטום במשקוף, אני יודע שזה לא תקין אבל משום מה זה לא בוצע.
אחרי שטיפלתי בזה שמתי לב שהרובה שבין אריחי הקרמיקה בכל הבית השחירה בזמן האחרון, ולא נראה לי שזה כתוצאה מלכלוך.
האם יכול להיות שפשוט כל המצע חול בבית רטוב וכל הבעיות שלי נובעות מזה ? האם ישנה אפשרות לבדוק באמצעות מכשור כלשהו את מידת הלחות בחול בלי להרים את הריצוף ? אני מתחיל לחשוש שיש ל איזו בעיית רטיבות סיסטמית בכל הבית.
|
|
|
רטיבות, קומת קרקע
(גבי)
|
שלום ליאור,
מספר הערות בקשר לדברים שהזכרת.
1. קירות תת קרקעיים או יסודות אינן נאטמים עם חומר אטימה שקוף. הם נאטמים עם חומרים ביטומנים או צימנטים. המאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע מפרט באופן כללי את דרכי האיטום של הקירות. על כל פנים- החומר השקוף שבוצע אצלך כלל איננו החומר המתאים.
2. אם הרטיבות וסימני העובש מופיעים ברובם בחלק הנמוך של הקירות החיצוניים (ולא בתקרה או בחלקים עליונים) אז כנראה שמדובר על בעית איטום בקירות החיצונים או על עליית רטיבות כתואה מחול רטוב מתחת לריצוף. במקרה שכזה לא סביר שמדובר על בעיה של עיבוי / איוורור. העובדה שאיפשרת לבית להתאוורר לפני הצביעה איננה מעידה על כך שמקור הרטיבות הוא הבית הסגור.
3. בקשר למקלחת : חובה לבצע אטימה מתחת לריצוף. הנזק שאתה חושש ממנו אכן יכול להגרם כתוצאה מחדירה של מים בין המרצפות. לא שווה להמר או לחסוך בכסף בקטע הזה. חובה להרים את הריצוף ולבצע את האיטום כפי שהיה אמור להתבצע מלכתחילה וכולל סף הפרדה אטום (חגורת בטון) להפרדה בין האזור הרטוב לשאר חלקי הדירה. יתכן כי ישנה גם בעיה באינסטלציה, אך בכל מקרה אין להזניח את זה או לדחות את זה כי נזק עתידי הוא פשוט כמעט ודאי כאשר אין שכבת אטימה מתחת לריצוף.
4. לגבי ההשחרה של הרובה. זה יכול להגרם גם כתוצאה מלכלוך. התופעה מאוד מוכרת ונפוצה. צריך לבדוק זאת בשטח ולקוות שזה אכן כך.
לסיכום:
מומלץ להרים מרצפות במספר מקומות (מלבד מהמקלחת) ולבדוק את מצב הרטיבות. ניתן גם לבדוק ללא הרמת הריצוף, בעזרת מכשיר שנקרא "מד לחות" ,מהו אחוז הרטיבות שמתחת לריצוף. אך מראה עין אמין יותר.
יש לאטום גם את הקירות החיצונים, כמתואר במאמר שלעיל. בנוסף ישנו חשש (לא גדול) לעלייה של רטיבות אל תוך הרצפה עצמה, במידה והבית יושב על הקרקע ממש ואיננו מוגבה ממנה.
אם הבית נבנה על ידי קבלן ראשי אחד- כל העלויות אמורות לחול עליו. מהתאור שלך מסתבר שישנם מחדלים חמורים בבניה (אין איטום מקלחת וקירות חיצונים). בכל מקרה : ליקויים בבית חדש, מכל סוג שהוא, הם תמיד תחת אחריותו של הקבלן.
נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,
גבי
|
|
|
המשך
(ליאור)
|
הבית לא נבנה על ידי קבלן ראשי, והתקלה בנושא איטום המקלחות היא סיפור ארוך בפני עצמו. בניתי את הבית עם בעלי מקצוע שכולם חברים שלי ועשו עבודה מצויינת בכל אחת מעבודות השלד והגמר שהיו באחריותם, כנראה שנושא איטום במקלחות נפל בין הכסאות, אשמתי.
האיטום החיצוני שדיברתי עליו נעשה בהתאם להוראות מהנדס, יש סיכוי שאני מבלבל בין דברים שונים, בכל אופן, לא מדובר בקירות תת קרקעיים של ממש אלא רק בקורות היסוד שנמצאות מתחת למפלס הגינה.
סימני העובש בכל הדירה הופיעו באמת ברוב המקרים עד גובה מחצית הקיר, אבל במקומות רבים גם הגיעו כמעט עד לתקרה, הממ"ד למשל כמעט כולו היה עם עובש.
הבית צבוע חיצונית במערכת צבע גמיש והגג אטום לחלוטין בוודאות. כל השלד היה אטום לחלוטין עוד לפני ביצוע איטומים. בניית השלד נסתיימה לפני החורף והוא עמד ערום כל החורף ורטיבות לא חדרה דרך התקרות והגג החזיק בריכת מים כל החורף בלי סימן קל לרטיבות בתקרה במשך חודשים. גם הריצפה הייתה אטומה לחלוטין והבית הפך לבריכה בחורף עד שפיניתי את כל הנוזלים בעצמי ידנית.
הבית לא יושב על הקרקע עצמה אלא מעל גובה הקרקע, ככה תוכנן ע"י המהנדס. הוא לא שותה כלום מלמטה, מקסימום לא מצליח להוציא כלום כי הריצפה אטומה.
איזה בעל מקצוע מבצע בדיקה כזו של רטיבות מתחת לרצפה לפני שאני מתחיל לפרק אריחים ? האם אתם מבצעים בדיקה כזו ? במידה וכן מה סדר גודל של עלות ?
תודה על התשובות וההתייחסות.
|
|
|
בית קרקע, בעיות רטיבות
(גבי)
|
שלום ליאור,
תארת ממש היטב וברור את המצב בשטח.
אינני יודע אם לאותה הצפה של רצפת הבית יש קשר לרטיבות הקיימת, ואני מניח שנתת לעסק להתייבש היטב לפני שעבודות הריצוף החלו. אני יוצא גם מנקודת הנחה שהחול ששמו מתחת לריצוף לא היה מאוד רטוב מלכתחילה.
בכל מקרה, במקלחת עצמה ממילא יהיה צורך להרים את הריצוף. תוכל להרים תחילה מספר מרצפות ליד הפתח של המקלחת ולראות אם החול רטוב ואם הרטיבות נודדת הלאה אל מתחת לריצוף של שאר חלקי הדירה. על כל פנים ההמלצה היא בכל מקרה להרים במקלחת את כל הריצוף ולבצע איטום כמו שצריך. (ראה מפרטי איטום ושיקום).
העובדה שהעובש מופיע במקומות הנמוכים מעלה חשש לבעיה בקירות החיצונים או בחוסר אטימה של אותן יסודות. הרטיבות שנספגת ביסודות יכולה לטפס באופן קפילארי עד לגובה של כמטר אחד, כך שיתכן שזו הצרה, ועל פי התאור הקודם שלך לא בוצעה שם אטימה טובה / אם בכלל.
מצד שני יש לציין שהעובדה שהזכרת תופעת עובש חמורה בממד - יכולה להצביע על כך שמדובר בבעית עיבוי כללית בדירה. אגב- האם הממד שימש כחדר שינה / חדר ילדים ?
כך שיש לבדוק את הכל בשטח, כולל בדיקה של הצבע החיצוני (בדוק אם אין בו סדקים קטנטנים).
איננו מבצעים בדיקות עם מכשיר למדידת לחות. עלות בדיקה שכזו הנו כ 1000 ש"ח ותוכל למצוא חברות שעוסקות בתחום זה תחת "איתור נזילות" (בגוגל). אך במקומך הייתי פותח תחילה את המרצפות במקלחת ומשם- ממשיך הלאה.
בהצלחה ושבוע טוב,
גבי
|
|
|
|
המשך
(איציק)
|
קיימת
חגורת בטון סביב אותו הקטע עם לבני הזכוכית.מתוך הבית ישנה נישה ומבחוץ
הבטון מכסה עד אמצע הלבנים.כך שבסופו של דבר הלבנים והריצוף יהיו באותו מפלס . ועל הבטון יריעות, היריעות מגיעות עד כס"מ
מהלבנים וחדירת המים מתבצעת מאזור הס"מ הזה, שהיה מכוסה בפוליגג שאותו
הוצאתי.
|
|
|
לבני זכוכית בגג מרוצף.
(גבי)
|
בוקר טוב איציק,
האמת היא שחדירת רטיבות סביב לבני זכוכית היא בד"כ קשה יותר לטיפול ממה שנראה לעין...
בגלל שינויי הטמפרטורה וההבדל במקדם ההתפשטות של שני החומרים (של הזכוכית ושל הבטון מסביב), קיים שם תמיד סדק ממש זעיר, בחיבור בין השניים, שאיכשהו מצליח להעביר את הרטיבות פנימה. בנוסף לצרה זו , בדרך כלל גם מי הגשמים נעמדים בדיוק באותו המקום עקב בעיה בשיפועים כך שקל למים לחלחל אל אותו סדק או דרך הבטון / הכוחלה שבין הלבנים. יש לקחת בחשבון גם את האפשרות שתערובת הבטון או הכוחלה עצמה איננה אטומה.
הדרך למנוע חדירת רטיבות דרך אותו סדק היא לאטום את האזור סביב הלבנים עם אותו הסיקפלקס המפורסם. אלא שבמקרה של מצב קיים, אותו סיקפלקס יצור תמיד הגבהה נוספת מסביב לזכוכית והמים יתישבו באמצע בלי אפשרות להתנקז.
ישנן מספר אפשרויות לטיפול:
1. לאטום עם הסיקפלקס את אותו הסנטימטר (רק אם הדבר לא יעצור את המים).
2. את אותו ס"מ חשוף, וגם את שאר השטחים הצימנטים החשופים שבין הלבנים, אפשר לאטום על ידי מריחה של חומר צימנטי כגון סיקה טופ 107, בעזרת מכחול.
3. לחילופין , במקום ה 107, אפשר לצפות את השטח עם צבע פוליאוריטני , בגוון בטון או אפור.
4. כנ"ל,אבל עם חומר ביטומני משחתי כגון מסטיגום. יהיה עליך להלבין אותו לאחר שיתיבש, עם צבע אקרילי.
-----------------
אני מניח שאתה עדיין משוכנע שהבעיה היא בחיבור בין היריעה לבטון... :-)
אז על מנת לאבטח גם את המקום הזה תוכל אחר כך לאטום אותו עם הסיקפלקס, מעט על גבי חומר האיטום הצימנטי ומעט על גבי היריעות. או לחילופין (כמו נקודה 4 לעיל), לאטום את השטח עם חומר ביטומני משחתי ואחר כך להלבין אותו עם צבע אקרילי.
אגב, הפתרון הכי קשה והכי מקצועי:
בעזרת דיסק חשמלי לבצע מגרעת סביב הזכוכית, ברוחב של כחצי ס"מ. אח"כ למלא אותה עם סיקפלקס (כולל פריימר לסיקפלקס). את שאר השטח לצפות עם 107 . ואת החיבור עם היריעה לאטום עם טיפה חומר ביטומני (אחר כך להלבין).
זה לא פשוט לבצוע בגלל החשש לשבר בזכוכית בעת העבודות עם הדיסק.
שב"ש + אם משהו לא מובן מכל המגילה הזו, אשמח להבהיר.
גבי
|
|
|
אני הבנתי משהו חשוב
(אהרון)
|
|
ליבני זכוכית-רולקות
(איציק)
|
אהלן גבי-תודה על התשובה המהירה
האם אפשר לעשות רולקות 3-5 ס"מ מסביב ללבנים בעזרת חול ים,מלט וסיקה פלקס . ובאיזה מינון ? ניראה לי שהתוספת של הסיקפלקס יגרום להדבקה מעולה ללבנים וליריעות ,כך שהבעיה תיפתר, וכן אני משוכנע [ראיתי] שהנזילה באה מאזור הס"מ הזה, שב"ש איציק 
|
|
|
המשך, רטיבות לבני זכוכית
(גבי)
|
היי איציק,
הכי טוב היה אם היית מצרף תמונה.
אין צורך לערבב את הסיקפלקס עם חומרים אחרים. הסיקפלקס נצמד מעולה כמעט לכל חומר כך שהענין מיותר. אלא שיש להשתמש בפריימר של הסיקפלקס על מנת לוודא היצמדות טובה לתשתית.
הבנתי שהרטיבות נראית כסנטימטר מאזור הלבנים. אך שים לב שהלבנה עצמה נמצאת עמוק יותר בוך הבטון, והקצה שלה איננו זה שאתה רואה מבחוץ- על פני השטח. כך שחדירה בין הזכוכית לבין הבטון יכולה לגרום לכתם הרטיבות להיות כסנטימטר מעבר לקצה של הלבנה.
בכל אופן- הכי טוב : תמונות.
שבת נעימה,
גבי
|
|
|
תודה רבה גבי
(איציק)
|
המקום שמדובר בו נימצא כשעה וחציא ממני
וכרגע אני נימצא בהמתנה של כחודש בכדי שהחול יתייבש מתחת לריצוך,
לאחר פתיחת הרובה בעזרת דיסק
ופתיחה מסביב לחלונות
בהזדמנות ראשונה שאלך לשם אבי תמונות
ביי בנתיים
תודה
איציק
|
|
|
|