פיצוצים בחדר אמבטיה
(יוסי)
|
שלום
חלק מהקיר בחדר האמבטיה מחופה בחרסינה (קרמיקה). במקום שבו מסתיים החיפוי ומתחיל קיר, בגובה 170 ס"מ בערך-הטיח התקלף ורואים שכבה בצבע אפור כהה.
1. איך אני מתקן את קילוף הטיח ובאיזה חומר ?
2. חשבתי להוסיף לקיר שורה נוספת של אריחי קרמיקה וכך אני גם מכסה את האיזור היכן שהטיח התקלף וגם מונע התזת מים על הקיר.
הבעיה היא: שאם אוסיף לקיר עוד שורה של קרמיקה, אז השורה החדשה תבלוט. מה לעשות כדי שלא תבלוט ?
|
|
|
תיקון קיר, צביעת קירות חדרי אמבטיה
(גבי)
|
שלום יוסי,
אם אותו קיר חשוף ישירות למי הרחצה יש לבצע קרמיקה ולא צבע. לצורך קבלת מפלס זהה יהיה עליך לחצוב את הקיר העליון ולהסיר את שכבת הטיח או חלקים ממנה. אין דרך אחרת.
אם הקיר המדובר אינו חשוף ישירות למי הרחצה אלא מקבל אדי רטיבות בלבד, תוכל גם לתקן ולצבוע אותו בצבע יעודי נגד עובש. ראה מאמר על צביעת קירות- מקלחות וחדרי רחצה.
בברכה,
גבי
|
|
|
|
טייח חוץ
(fadi)
|
שלום,
יש לי שלד בנין שבנוי מזה 3 שנים ועדיין לא עשיתי טייח פנים וחוץ.
האם מדובר בתקופה ארוכה מדי ? האם יש צורך לבצע את הטייח תוך תקופה מסוימת מסיום בניית השלד?
|
|
|
טיח על קירות חוץ ופנים
(גבי)
|
שלום,
טיח מבצעים בד"כ כחודש ימים לאחר סיום שלד הבית. אין כל מניעה מבצועו בשלב מאוחר יותר וממילא אין ברירה (..).
מכיוון שהמבנה עמד חשוף לגשמים יש לבדוק ולטפל בכל המקומות בהם ישנם סימני חלודה ביציקות. במקומות שבהם רואים סימני חלודה בולטים יש לסתת את הבטון עד לברזל החלוד שבפנים היציקה, להסיר את החלודה ולצפות את הברזל בחומר מגן (כגון סיקה מונוטופ 110 או 610).
לאחר מכן משלימים את היקון עם תערבות צימנטית וממשיכים את שלבי הטיח כמקובל: טיח אוטם על קירות חוץ וטיח רגיל על קירות פנים. יש להקפיד על כל שלבי ההכנות של הקירות, במיוחד בקירות החיצוניים (חבישת החיבורים בין יציקות לבלוקים, שכבת הרבצה ושכבה מיישרת עליונה).
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|
מילוי קיר חלול ומתפורר
(ליאור)
|
אני גר בבית ישן שהקירות שלו כל הזמן סדוקים. חשבתי לתקן את הסדקים עם "תיקון מהיר וקל" של טמבור. פתחתי את הסדקים עד לבלוקים ומה שגיליתי זה חללים די גדולים (כמה סנטימטרים) בין בלוקים ובתוך הבלוקים. הבלוקים עצמם רכים מאד (חול ים). שאלתי: איזה חומר מומלץ כדי למלא את החללים בקיר? האם יש טכניקה לדחוס את החומר לתוך החללים? מה סדר העבודה המומלץ?
|
|
|
שיפוץ קיר ישן וחולי
(גבי)
|
שלום ליאור,
אנא ראה מאמר באתר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה יסודות איטום | שיקום מבנים. שיפוץ קיר ישן או חולי דורש בצוע של שכבת יסוד וניתן גם לחזק אותו תחילה באמצעות הספגה במים + דבק מסוג לטקס SBR.
תיקונים עבים רצוי לבצע עם חומרי שיקום מבנים כדוגמת "סיקה-רפ", אשר אינם מתכווצים בעת התקשותם. ניתן גם לבצע עם תערובת של מלט וחול, כמתואר במאמר.
התמונה שצרפת לא עלתה לפורום. תוכל גם לשלוח תמונות למייל ונשמח לעזור הלאה.
itumen@gmail.com
בברכה,
גבי
|
|
|
תיקון קיר ישן
(גבי)
|
שלום ליאור,
מהתמונות ומהתאור שלך של ריבוי הסדקים ישנו חשש יותר מסביר שקיימת בעיה ביסודות / קונסטרוקציה. בתמונה המצורפת ניתן גם לראות שהבלוק עצמו נחצה לשניים, מה שמחזק את החשש של בעיה כלשהיא ביסודות. כמו כן נראה שיש כשל בהיצמדות הטיח אל הבלוקים, אך זו כבר בעיה קלה יותר לטיפול.
האם אותם סדקים פנימיים מופיעים גם בצד החיצוני של הקיר ? (סדקים "עוברים" ?)..
בעקרון- לא ניתן להבטיח את הצלחת עבודות התיקון של הסדקים, אם ישנה בעיה ביסודות.
לשאלתך:
מבחינת בצוע התיקונים הפנימיים- עליך לקלף כמה שיותר טיח רופף (אולי את כולו) ואחר כך לבצע את עבודות התיקונים כמתואר במאמר על "עבודה נכונה עם חומרי מליטה". מכיוון שהקיר מאוד חולי מומלץ להחמיר את שלבי הבצוע של שכבות היסוד, כמוזכר במאמר. יקל עליך אם תעבוד עם מספר תערובות מוכנות (מספר דליים) במקביל:
1. דלי אחד ל"מיים" להרטבת הקיר (מים + דבק לטקס SBR בשעור 10 אחוז).
2. דלי שני למריחת שכבת יסוד צימנטית (1 מלט 1 חול ודבק לטקס בשעור 30-50 אחוז מכמות המים בתערובת).
3. דלי שלישי לחומר התיקונים והמילוי (סמיך יותר). 2.5 חול ל 1 מלט ו 20 אחוז דבק בתערובת.
למילוי ותיקון הפגמים שלעיל יש לעבוד תמיד בשיטת "רטוב-על-רטוב", שכבה אחר שכבה, מבלי לתת לשכבות היסוד להתייבש. בצע תיקונים במקומות הנחוצים ודחס את החומר כמה שיותר עמוק לסדקים. לאחר מכן- שכבה דקה יותר על כל שטח הקיר, כאשר יש לחספס אותה מעט לאחר המריחה (עם מלג` משונן). לסיום- טיח + מעט דבק בתערובת הטיח גם כן.
להזכירך - הנ"ל מהווה תאור מאוד כללי ולא ניתן להבטיח את אי חזרת הסדקים אלא את שיפור המצב בלבד. ישנן שיטות נוספות ומקיפות יותר וחומרים מיוחדים אחרים שניתן להשתמש בהם, אך לא ניתן לפרט את כולן באמצעות המייל ויש לבדוק את הכל בשטח. מומלץ לבקש בדיקה מאיש מקצוע או אף מקונסטרוקטור.
(לשאלתך- פוליאוריטן מוקצף הנו חומר רך שלא יועיל כלל).
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|
בידוד טרמי - לחום וקור בדירה ישנה באריאל במקום הקירות גבס הקיימים
(חנית)
|
|
בידוד טרמי קירות פנים
(גבי)
|
שלום חנית,
עליך לקבל מפרט מסודר מיועצי בידוד. לחילופין תוכלי לפנות אל החברות המובילות, כגון "גולמט".
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|
בור ניקוז
(שרה)
|
ב"ה
נ-נח-נחמ-נחמן מאומן
שלום וברכה
א. איך צריך להיות בנוי בור ניקוז לנגר עילי:
- מבחינת המידות?
- מבחינת המבנה?
- האם למלא בחצץ מוגן ע"י בד גיאוטכני או להשאיר ריק?
- האם צריך מכסה?
- אשמח אם תוסיף עוד נתונים
ב. האם יש צורך להרחיקו מגדר בטון התוחמת את החצר המנוקזת אל הבור? אם כן- איזה מרחק?
ג. האם בור ניקוז יסודות גם בנוי כך?
ד. האם צריך 2 בורות או שמספיק בור אחד לניקוז יסודות וניקוז עילי?
אשמח לקבל מכם תשובה
תודה רבה 
שרה
|
|
|
בורות ניקוז
(גבי)
|
שלום שרה,
את תכנון מספר הבורות קוטרן ומיקומן, עליך לקבל מיועץ הקרקע או מהמהנדס בשטח.
בד"כ מבצעים בורות בקוטר 60 ס"מ. הבור נקדח 2 מטרים לעומק האדמה החולית כך שעומקו הסופי תלוי במיקומה של הקרקע החולית. אל פנים הבור מכניסים שרוול יעודי מבד גאוטכני ובתוכו חצץ "רכבת" שטוף. בקצה העליון של הבור מרכיבים טבעת מבטון( 60/60) כאשר את המכסה במפלס הקרקע מבצעים מרשת ברזל.
ניתן גם לשפר את הניקוז באמצעות החדרת צינור ניקוז שרשורי במרכז הבור (במרכז החצץ).
יש לקבל מפרט מסודר ממהנדס באשר לשאר הנתונים / מיקומים.
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|