איטום קורות יסוד מבפנים
(סופרנוס)
|
גבי שלום. בהמשך לשאלתי מלפני שבועיים, הבנתי אין צורך לבצע איטום של רצפה לפני יציקתה, זאת במידה והבית "תלוי באוויר" ומונח על קורות יסוד, אלא להסתפק באיטום הקורות עצמן. מה בנוגע לאיטום החלק הפנימי של הקורות, לפני מילויו באדמה? אציין כי כל קורות היסוד מונחות על קלקרים ועל כלונסאות ולא ישירות על אדמה.
תודה רבה.
|
|
|
איטום קורות יסוד מצידן הפנימי
(גבי)
|
שלום סופרנוס,
העקרון זהה: יש לאטום את כל האלמנטים של השלד אשר יבואו במגע עם אדמת המילוי. מסיבה זו יש לאטום גם את הצד הפנימי של הקורות.
בהצלחה בבניה, גבי
|
|
|
|
האם בבניה באיטונג אכן מיותר לשים פוליאוריתן?
(מאיר)
|
שלום,
תודה מראש על העזרה. הפורום שלכם חשוב - תודה רבה.
אנחנו מבקשים עצה:
בבניית בית פרטי, בחוזה עם הקבלן סוכם שהוא ישים פוליאוריתן מוקצף. הפרט הזה סוכם לפני שהיו בידינו תכניות קונסטרוקציה.
המפקח והמהנדס אמרו לנו שאין צורך בפוליאוריתן, זה מיותר, וחבל על המקום שזה יתפוס (2 ס"מ בקירות האבן בהם הפולי` יוקצף מבחוץ, ו-10 ס"מ בקירות הטיח בהם הפולי` יוקצף מבפנים ולכן יש צורך להוסיף קיר איזולציה 7 ס"מ.
האם הם צודקים? האם באמת הפולי` מיותר? אנחנו לא משלמים עליו עוד כסף, אלא רק משלמים במקום, ואולי בפחות נקודות זכות אצל הקבלן בהמשך הבניה, אם הוא חשב שלא ישים פולי`.
כמה פרטים על הבניה:
ישנן שתי קומות (הקומה השניה בנויה על חצי משטח הקומה התחתונה). הבית נבנה עם בלוקי איטונג 25 ס"מ, עמודי הבטון מחופים מבחוץ בבלוק איטונג 5 ס"מ, ורוב הבית יחופה באבן. התקרה בטון.
במקצת הקירות בבית - הסלון והפטיו (פטיו שמוקף בשלוש קירות עם צד אחד פתוח) לא תהיה אבן אלא טיח, וכך הקיר בנוי מאיטונג 25 בלבד ובעמודים מעמודי בטון (20 ס"מ) ואיטונג 5 ס"מ.
תודה רבה,
מאיר
|
|
|
בידוד קירות בית בבניה
(גבי)
|
שלום מאיר,
על הקבלן לבצע את מפרט הבידוד והבניה שאותו היה עליו לקבל מלכתחילה מהמתכנן. לא יתכן מצב בו הקבלן או המפקח מחליטים על דעת עצמם לשנות את תנאי המפרט / החוזה. לעצם הענין: הבידוד עם איטונג מבודד פחות טוב מזה של עם הפוליאוריטן, אך המפרט אמור להיות מותאם לאזור המגורים בו נבנה הבית ואשר אותו לא ציינת. באופן כללי- המפרט עם הפוליאוריטן ערוך לאזורים בעלי אקלים קר / ירושלמי וכדומה. מומלץ להביא לשטח יועץ בידוד ולעבוד רק ע"פ המפרט שיקבע.
בברכה, גבי
|
|
|
תודה רבה
(מאיר)
|
תודה רבה , כל הכבוד על האתר החשוב.
|
|
|
|
רטיבות בחדר אמבטיה, האם חובה להחליף את כל השומשום
(איל)
|
התגלתהרטיבות בחדר אמבטיה ברמה של שלולית מתחת לריצוף. האיטום טוב כך שלא נזל לשכן. הקבלן טוען שמספיק להרים רק מספר אריחים, ומאחר ואיטום טוב אפשר לרצף חזרה גם אם השומשום רטוב. האם זה מקובל, או מומלץ להרים את כל הריצוף וליבש.
|
|
|
שלולית מים תחת ריצוף
(גבי)
|
שלום איל,
אם ישנה שלולית של ממש היא לא תעלם מעצמה ולא מומלץ להחביא אותה מתחת לריצו. מומלץ להסיר את שטח הריצוף הנדרש על מנת שהעסק יתייבש מהר יותר, אך כמובן שהטוב ביותר יהיה להסיר את כל מה שרטוב ולהחליף ביבש.
במקרים גבוליים (שבהם אין שלוליות של ממש אלא לחות בלבד) אפשר להשאיר את המצב כפי שהוא ולרצף.
הערה אחרונה: יש לוודא שמים לא עברו מתחת לריצוף של חדר האמבטיה אל מתחת לריצוף של החדר / המסדרון הסמוך. אם התרחש מעבר רטיבות שכזה חובה לתקן את האיטום של חגורת הבטון שמפרידה בין הריצופים ואשר אמורה להימצא מתחת לדלת הכניסה של חדר האמבטיה.
בברכה, גבי
|
|
|
|
שיפוע לא מספק במקלחון והצפה של המים
(גלי)
|
שלום, לאור בעיית רטיבות שהיתה לנו בחדר הרחצה מאיזור האמבטיה (חיבור רופף של הסיפון, יצר נזילה של המים, בעייה שחזרה על עצמה לאחר 3 שנים מהתיקון), החלטנו להיפטר מהאמבטיה ובמקומה לעשות מקלחון. הסרנו את האמבטיה, ורצפנו על שטחה קרמיקה, אלא שהשיפוע שנוצר אינו מספק בשל מגבלות הגובה והביוב שכבר היו - כלומר לא ניתן היה להשקיע יותר את הניקוז במקלחון, ולא ניתן היה להעלות את השיפוע יותר. כעת, כשפותחים את המים, המים מטיילים לאורך כל המקלחון (אורכו 160 סמ ורוחבו 80), ויוצאים משטחו לתוך שטח הרחצה. טרם התקנו מקלחון זכוכית, שאמור להיות חזיתי ומורכב מארבעה חלקים - שני קבועים בצדדים ושתי כנפיי דלת נפתחת, אך נראה שזה לא יפתור את הבעייה, והמים יחדרו מתחת לאיטום המקלחון. עצרנו כרגע את העבודה, ואנו לא יודעים איך להתקדם. האם יש לך רעיון יצירתי? אנשי המקלחון הציעו אולי להדביק על הקרמיקה סף שיש שיחסום את המים, ורק מעליו להתקין את החלק הנפתח של המקלחון. אשמח להתייחסותך. תודה גלי
|
|
|
ניקוז ואיטום למקלחון
(גבי)
|
שלום גלי,
ראשית יש לציין כי לאחר פרוק האמבטיה היה עליכם לבצע איטום משלים ברצפה ורק לאחר מכן לרצף. אם לא בוצעה אטימה שכזו עתידות להיות בעיות בהמשך (!) וכדאי לשקול פרוק ואיטום מחדש...
בענין השיפועים- אפשר יהיה כנראה לבצע כעצת הקבלן ולהתקין פס שיש שמעליו יורכב הקיר.
בברכה, גבי
|
|
|
תודה והמשך שאלה
(גלי)
|
גבי תודה על תשובתך. אשמח אם תוכל לפרט למה הכוונה לעשות איטום לפני הריצוף כי לא נראה לי שעשו משהו מיוחד.
|
|
|
איטום מתחת לרצפת חדרי אמבטיה
(גבי)
|
שלום גלי,
בעת הבניה מבצעים איטום על כל שטח הרצפה של חדר האמבטיה. רק לאחר מכן - מרצפים. ראי מפרט בסיסי לאיטום אמבטיות / מקלחות.
סביר להניח שלאחר פרוק האמבטיה נוצרו קטעים שלמים ברצפה (ובקירות) שלא בוצע בהם איטום. לכל הפחות הייתם צריכים להשלים את שכבת האיטום במקומות הדרושים ורק לאחר מכן- להמשיך בעבודות הריצוף.
בברכה, גבי
|
|
|
תודה רבה.
(גלי)
|
|
תודה והמשך שאלה
(גלי)
|
|
|
תיקון רובה באריחי קרמיקה
(להב)
|
שלום רב,
במקלחת שלי יש חור מאלורי הברזים וגם ברובה שבחיבור רצפת המקלחת (הקיר אופקי עם האנכי) - כתוצאה מכך התחילה נזילת מים לחדר מעבר לקיר המקלחת. יש לי מספר שאלות: 1. כיצד לסתום כל חור (מאחורי הברזים ואת הרובהלמטה)? 2. אם איזה סוגי חומרים כל חור? 3. כמה זמן להמתין על לייבוש? 4. האם עליי לפתוח את הקיר בחדר מהצד השני ע"מ לייבשו או לחכות לקיץ שזה יתייבש לבד?
תודה על המענה מהיר
|
|
|
איטום נזילה מקיר מקלחת
(גבי)
|
שלום להב,
אין צורך לשבור את הצד השני של הקיר. אפשר להניח לו להתייבש כפי שהוא במשך מספר שבועות / חודשים.
אם הרטיבות נמצאת בתחתית הקיר (מעל הפנלים) יתכן שישנה בעיה חמורה יותר והיקוות מים גדולה מתחת לריצוף של חדר הרחצה, כך שיש לבדוק זאת. אם זהו המצב יתכן שתידרשנה עבודות איטום יסודיות יותר.
מאידך- אם הרטיבות היא במרכז הקיר ובערך במקביל לאזורי הברזים שתארת, אפשר יהיה להסתפק באיטום מקומי של הרובה בין האריחים ושל הרווחים סביב הברזים שבקיר.
את האיטום סביב הברזים מבצעים עם מסטיק פוליאוריטני כגון "סיקפלקס 11FC". רצוי לפרק את הטבעות (ה"רוזטות") סביב הברזים לבצע את האיטום מאחוריהן.
בחיבור בין הרצפה לקיר אפשר לאטום גם כן עם אותו המסטיק, בצורה עדינה ואסטתית, אם כי נחוצה לכך יד מיומנת. בכל שאר השטח יש לאטום עם רובה אקרילית.
אם משהו לא ברור נשמח לסייע הלאה.
בברכה, גבי
|
|
|
תודה על המענה!
(להב)
|
|
|