הוספת הודעה חדשה
עמוד 2427 מתוך 2753 · סה״כ 13763 נושאים בפורום
  • · איטום משטח בחצר לפני ריצוף

    (יהודה)

    שלום, יש לי בית על עמודים עם כ-100 מ"ר שטח פתוח יצוק מבטון מתחת לבית.סביב המשטח יש חגורה היקפית של כ-20 ס"מ גובה.אני עומד לרצף את כל המשטח בגרניט פורצלן על מילוי של מצע חול.הבטון שישנו כרגע על המשטח הוא שכבה נוספת של כעשר סנטימר שיצקתי לפני כמה שנים כמקשה אחת עם החגורה ההיקפית (בלי הפסקת יציקה או תפר ביניהם) על משטח בטון ישן יותר מהתקופה שהבית נבנה, שלא היה אחיד והיה יצוק בחלקים בין חגורות. המשטח הנוכחי של הבטון ממש לא אטום ומים עומדים מחלחלים דרכו תוך דקות. המשטח הישן שמתחתיו אמנם כמכלול לא אטום בגלל התפרים בין המשטחים והחגורות, אבל כל חלק בו היה אטום למים.האם יש סיבה לאטום את המשטח הנוכחי בחומרים ביטומניים או צמנטיים לפני מילוי בחול וריצוף או שזה סתם יהיה מיותר ועדיף לתת לנוזלים שאולי יחדרו את הריצוף לחלחל לתוך הבטון במידה וכך אכן יהיה גם כשהמשטח יהיה מכוסה בריצוף.אודה לעצותיכם.

    • · משטח מרוצף

      (גבי)

      שלום יהודה,

      הבעיה בקשר לחדירת הרטיבות היא מעיקרה קונסטרוקטיבית. אם מים יחדרו ויחלחלו פנימה יתכן מצב שתנועת הקרקע , כתוצאה מחדירת הרטיבות, תגרום לשקיעה ותזוזות במשטח עצמו. כך שמומלץ לתת לבעל מקצוע (קונסטרוקטור) לבדוק את המשטח, לפני שמרצפים.

      מבחינת האיטום, מהסיבות שצוינו לעיל - מומלץ לאטום. אם קיימת חדירה של מי גשמים אל תוך המשטח המרוצף אז יש לדאוג לשיפועים ומומלץ להתקין גם ניקוז מתחת לשכבת הריצוף. יש להתייחס אל המשטח כאילו היה מרפסת לכל דבר. במידה ואותו משטח גם נושק לחלק מהבית - יש לדאוג לאיטוםשל אותואזור, אחרת- הרטיבות שמתחת לחול תעבור אל הקיר הנושק אליו.

      בעניןזה ראה גם את המאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות.

      בברכה ונשמח לעזור הלאה,

      גבי

  • · איטום מרתף

    (דגנית)

    אנחנו בשלבי בניית מרתף, והקבלן הציע לנו שני אפשרויות לאיטום או בהתזה או ביריעות ביטומניות בשתי שכבות של 4 מ"מ SBS והגנה של קלקלרים. מה מומולץ משתי השיטות?

    • · אטימת קירות מרתף

      (גבי)

      שלום דגנית,

      את ההגנה על שכבת האיטום יש לבצע בכל מקרה, גם עם יריעות וגם עם התזה.

      לשאלתך :

      לא ניתן לשלול אף שיטה, אך הנטייה היא לכיוון שיטת ההתזה.

      ליריעות יתרון בכך שהן עמידות יותר מפני פגיעות מכניות. חסרונן : אינן נצמדות לתשתית בכל השטח, כאשר מדובר על קירות, ונוטות לעיתים לשקוע עקב משקלן.

      לחומרים בהתזה יתרון של קלות בעבודה, כושר כיסוי והיצמדות מצויינת לקירות. חסרון :יותר רגישותלפגיעה מכנית.

      המלצתי האישית היא לבצע את האיטום בהתזה, בעובי מספיק ,ובדיוק על פי הוראות היצרן. ראי קישורים לחומרים מסוג מסטיגום ספריי, פלקסיגום, או אלסטופז.

      בהצלחה עם הבניה,

      גבי

  • · הדבקת קרמיקה בתקרה

    (איתן)

    שלום,אני משפץ מקלחת ומתכוון להדביק קרמיקה גם על התקרה.ידוע לי שזה לא משהו נפוץ, אבל אני מעדיף ככה.הכרתי בעל מקצוע שהיה רצף אומן וידע לבצע זאת בהצלחה על כל משטח, אבל הוא לא איתנו יותר.רוב בעלי המקצועות שביקשתי מהם לבצע כזה אמרו שאין להם ניסיון בעבודה כזו.כשבדקתי קצת, הבנתי שאחת הסכנות בהדבקה כזו היא שהרטיבות התמידית והאדים במקלחת חודרים את הקרמיקה ולאט לאט מחלישים ומפוררים את חומרי ההדבקה ואת המצע שעליהם הם נשענים עד שהקרמיקה נופלת. מה גם שהבנתי שבהרבה מקרים של הדבקה לתקרה, החומרים לא מתקשים ומדביקים בצורה האופטימלית כי בזמן שהם מתקשים ומתייבשים כוח הכבידה עושה את שלו.מה הדרך הכי יעילה ובאילו חומרים כדאי להשתמש כדי להימנע מהבעיות שצוינו ?

    • · קרמיקה בתקרה

      (גבי)

      שלום איתן,

      קרמיקה, או פסיפס, מתבצעים על גבי תקרות בהרבה מקומות. למשל : בקרניזים חיצוניים בבנינים שמחופים בקרמיקה. יתרה מזאת- מדביקים גם אלמנטים הרבה יותר כבדים מקרמיקה, כגון לוחות שייש או אבן. כך שלא מדובר עלמשהו חריג.

      רטיבות מאדי המקלחת גם היא ענין שלמה בכך,בהשוואה לאריחים בבריכת שחייה , למשל.

      כמובן שיש להקפיד על עבודה נכונה , הכנה טובה של התשתית ועבודה על פי הוראות היצרן.

      הדבק שיש להשתמש בו הוא דבק המתאים לשימוש חיצוני.מומלץ להשתמש בדבק שמיועד לאריחי גרניט פורצלן משום שהוא חזק יותר מהדבק הרגיל. ראה קישור לאתר של חברתגילאר, לדבק מסוג סיקה סראם 205.תוכל גם להיוועץ עמם ישירות.

      בברכה ושב"ש,

      גבי

  • · עובש מאחורי כיור

    (ליאור)

    שלום רב,החלפתי לא מזמן כיור אמבטיה תלוי.בעבר היה כיור שהיה תלוי במשך שנים, ובנוסף להברגות, היה מוצמד לכיר עם שכבה דקה של טיט או בטון או מלט או איך שלא מגדירים את זה.אחרי שהורדתי את הכיור הישן ניסיתי להוריד את כל הבטון אבל בגלל שזה היה קשה ולא רציתי להזיק לקרמיקה יותר מדי אז הורדתי רק את מה שהייתי חייב מבחינה אסתטית, החלקים שחרגו מהקווים של הכיור החדש. הצמדתי את הכירו החדש עם ברגים ומילאתי את הרווחים ביו הכיור לקיר עם סיליקון סטנדרטי.מאז שהחלפתי אותו החיבור הזה של הסיליקון סובל מבעיה נוראית של עובש. כבר פעמיים החלפתי את הסיליקון, אפילו לסוג אחר שעלה לי הרבה כסף כי אמרו לי שהוא יותר טוב, וכל פעם צומח שם מחדש העובש.כבר נמאס לי מזה אז הורדתי את הסיליקון ופשוט השארתי את זה ככה בינתיים.יש לי הרגשה שהעובש "התנחל" בתוך שאריות הבטון שעל הקיר, ולכן גם אם אני מנקה טוב עם אקונומיקה וכומרים נגד עובש כמה פעמים לפני שמחזיר את הסיליקון כמו שעשיתי בפעמים הקודמות, אז הוא גודל מתוך השאריות בטון על הקמיקה חזרה לסיליקון.האם זה יכול להיות ככה באמת ?במידה וכן מה אני יכול לעשות ?לא אכפת ל אפילו לפרק את הכיור מהכיר לגמרי ולבצע איזה טיפול חד פעמי שאוכל מייד אחריו לסגור את הכל עם סיליקון מחדש.אגב, איך עובש צומח בתוך הסיליקון ? זה לא אמור להיות חומר אטום ?

    • · עובש, כיור מקלחת

      (גבי)

      שלום ליאור,

      עובש מתפתח כאשר יש תנאי רטיבות "קבועים". כלומר, בכל מקום שבו תהיה רטיבות לאורך זמן - יתפתח בסופו של דבר עובש. כך שהחשיבה הראשונה צריכה להיות כזו שהסיליקון או המלט חייבים להיות מוצבים בשפוע על מנת שרטיבות לא תוכל להתיישב על האזור.

      בנוסף- יש לבצע זאת כך שפני השטח של הסיליקון או של המלט יהיו חלקים לגמרי , ולא מחוספסים.

      הלאה : לגבי הבטון הקבור מאחורי הכיור. אם ישנה בו רטיבות או לחות כלואה אז העובש ימשיך להתפתח. אם הנקוי עם אקונומיקה (כולל שיפשוף מסיבי) - לא עוזר, אז עדיף לפרק את אותו בטון ולשים במקומו בטון חדש עם מוסף אטימה בתוך התערובת , בכמות נדיבה (דבק על בסיס לטקס SBR). רק לאחר ייבוש מוחלט של החומר יש לבצע את האיטום עם החומר הגמיש.

      החומר העדיף לבצוע איננו סיליקון כי אם חומר פוליאוריטני מסוג "סיקפלקס" 11FC. לאחר היישום של החומר יש להחליק אותו. ההחלקה מתבצעת באמצעות אצבע טבולה במי סבון (סבון כלים מהול במיים).

      מעבר לכך, יש תמיד לאוורר את חדר הרחצה.

      אין קסם אחר. אך עם בצוע טוב , כפי שתואר לעיל- לא אמור להיות עובש. העובש אינו "צומח" מתוך הסיליקון, אלא "צומח" מהרטיבות שמונחת עליו או מהרטיבות שמגיעה מתחתיו (מהבטון הישן).

      בברכה,

      גבי

  • · איטום חלונות

    (איתן)

    שלום.אני מחליף מספר חלונות עץ ישנים בבית בחלונות אלומיניום חדשים.לאחר פירוק החלונות הישנים הוספתי אדני שיש חברון וביצעתי כמה תיקוני טיח במקומות מהם פירקתי את המשקופים.איש האלומיניום שמרכיב לי את החלונות ביקש שאצבע או לפחות אסייד את האיזורים בהם החלונות יורכבו כי הסיליקון שבו הוא משתמש לאיטום לא ידבק טוב לתשתית.אני קורא קצת בזמן האחרון והתרשמתי שבזמן האחרון יש עדיפות לחומר שנקרא סיקפלקס שהוא יותר איכותי ומתאים לשימושים של סיליקון.איש האלומיניום שמבצע את העבודות האו קרוב משפחה שלי לכן אני סומך עליו לחלוטין, והוא כבר עשה אצלי לא מעט עבודות מוצלחות.שאלתי אותו אם הוא מכיר את החומר והוא אמר שהוא שמע עליו אבל שהוא לא מכיר אותו ולא עבד איתו. הוא אמר לי שאם אני רוצה הוא מוכן לקנות ולהשתמש בכל חומר שאני רוצה ורק שהיישום שלו יהיה באותו אופן כמו של הסיליקון כי הוא לא רוצה לעשות עליי נסיונות.האם אכן הסיקפלקס יותר יעיל מסיליקון ומתאים לשימושים האלו ?האם היישום שלו זהה לסיליקון, לפחות בהקשר של האפליקציה הזו ?האם הוא יוכל להידבק ישירות לתיקוני טיח או תיקוני שפכטל בלי צביעה קודם ולאטום וגם לאדני השיש ?תודה.

    • · חלונות

      (גבי)

      שלום איתן,

      סיקפלקס11FCאכן עדיף יותר מהסיליקון.החומר מגיע בשפופרות כמו הסיליקון, כפי שתוכל לראות בקישור המצורף.

      ניתן ליישם את הסיקפלקס בשתי דרכים:

      הראשונה : ישירות על גבי הטיח או הבטון. במקרה שכזה דרוש חומר יסוד מיוחד (פריימר) אשר מורחים אותו על גבי הבטון / הטיח.

      השניה : על גבי הצבע עצמו , כפי שנהוג לבצע עם הסיליקון.

      מכיוון שחומר היסוד של הסיקפלקס נמכר בכמויות גדולות , העלות תהייה יקרה יחסית (כמדומני שמחירו כ100 שקלים לבקבוק של חצי ליטר). אך בצוע שכזה עדיף. תוכל לברר פרטים נוספים על מחירים וספקים בקישור שלעיל.

      אם אינך מעונין לרכוש את הפריימר אזתוכל גם לבצע את העבודה ישירות על גבי הצבע. יש לדאוג לכך ששכבת הצבע עצמה תהייה ספוגה היטב אל התשתיתיציבה וחזקה, וכמובן יבשה.

      שים לב שמומלץ גם לאטום עם החומר מתחת לספי השיש שהרכבת, כך שמים לא יחדרובחיבורים בינו לבין המבנה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · מה עם בונדרול ?

        (איתן)

        שכבה טובה או אפילו שתיים של בונדרול על תיקוני הטיח והשפכטל ייהיו מצע מספיק אמין לסיקפלקס ?

        • · בונדרול

          (גבי)

          שלום איתן,

          צבע חיצוני עדיף משום שהוא עמיד לרטיבות. שכבה אחת דלילה שתספג עמוק בטיח ואחר כך שכבה שנייה. ולהמתין לייבוש מוחלט. תוכל להשתמש באותו צבע שממילא תעשה בו שימוש בקיר החיצוני.

          גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן