הוספת הודעה חדשה
עמוד 1848 מתוך 2753 · סה״כ 13763 נושאים בפורום
  • · כתם של מי אש ברצפה

    (יסמין)

    בזמן ניקיון דירה, נשפכו לי על הרצפה קצת מי אש, על 20 מרצפות בגול 30*30. איך ניתן לנקות את זה? אם בכלל? המרצפות נהיו לבנות ומחוספסות, הן נאכלו קצת.

    האם פוליש יסדר את זה? או שיש משהו שאפשר לעשותלא ע"י בעל מקצוע?כמה דבר כזה אמור לעלות?

    תודה,

    • · מרצפות שנאכלו ע”י חומצה

      (גבי)

      שלום יסמין,

      אם המרצפות נאכלו ע"י החומצה לא ניתן לתקן אותן בצורה מספקת שלא תראה לעין. פוליש/ ווקסלא יוכל למלא את החריריםשהתמוססו, אך יוכל להגן עליהם מפני לכלוך.

      ניתן לנסות ולמלא את החרירים בתערובת צימנטית דלילה ואחר כך ללטש. אך הגוון שיתקבל יהיה שונהלגמרי מזה שקיים כעת ויראה הבדל בין האריחים הסמוכים. ליטוש במכונה יעודית של כל שטח הרצפה יוכל לעזור, אך יהיה יקר מדי ממילא. נסי לברר מחירים ואפשרויות אצל אנשי מקצוע בתחום הריצוף / ליטוש.

      במצב הנוכחי כנראה שיהיה עדיף פשוט לנקות היטב ולבצע ווקס / פוליש ולחיות עם המצב כפי שהוא.לחילופין- להחליף את כל הריצוף בחדר.

      בהצלחה,

      גבי

  • · מה לעשות לחומה בלי קופינג?

    (אפי)

    שלום,

    יש לי חומת בטון מסביב לגינה, אני מעוניין לגמר אותה בטיח וולך (שליכט אקרילי גמיש) לא רק בקירות האנכיים אלא גם בחלק האופקי העליון, איפה שמרכיבים בדר"כ אבן קופינג. שאלתי היא, האם חייבים להרכיב אבן קופינג למעלה כדי לשמור על הטיח ועל החומה, או שאפשר לוותר עליה, ואם מוותרים מה צריך לעשות במקום?

    תודה

    אפי

    • · חומת בטון ללא קופינג

      (גבי)

      שלום אפי,

      קופינג משמש להסעת מי הגשם מהחלק העליון האפקי כלפי מטה, כך שהמים לא ינגרו על גבי החומה. לשם כך רצוי גם לבצע אף מים בתחתית הקופינג. ללא קופינג החומה עלולה לצבור לכלוך בהמשך.

      מכיוון ששליכט אקרילי הנו בעל גימור מחוספסעלול להצטבר לכלוך בחלק העליון של החומה, במיוחד אם לא יהיה בו שיפוע.

      כך שבעקרון :

      1. מומלץ קופינג (עם אף מים).

      2. אם אין קופינג- רצוי לפחות שיפוע.

      3. יש לאטום את החומה כמקובל לפני שכבת הטיח, עם שכבת הרבצה צימנטית. את החלקהעליון האפקי ניתןגם לאטום עם חומר אטימה צימנטי משחתי (לפני הטיח). במקרה זה יש לבצע אחר כך שפריץ צימנטי מעל חומר האיטום (מלט וחול 2:1 ודבק לטקס SBR כ 50 אחוז מכמות המים שבתערובת). השפריץ ישמש כשכבת קישור / יסוד בין חומר האיטום לשכבת הטיח שמעליו, שגם בה יש להוסיף דבק לטקס SBR.

      בהצלחה,

      גבי

      • · ליכלוך או קופינג

        (אפי)

        גבי שלום ותודה על תשובתך.

        רציתי לחדד, האם אי הרכבת הקופינג זה רק עניין של ליכלוך ?

        אם אאטום את החומה כפי שציינת, ולא ארכיב קופינג, האםהטייח ינזק עם השנים מלבד ענייןהליכלוך ?

        שוב תודה

        • · קופינג

          (גבי)

          שלום אפי,

          ראה הגדרה והסברים נוספים על קופינג.

          הקופינג מומלץ אך לפעמים לא מבוצע, כמו במקרים שלגדר בטון למשל. כפי שאמרתי קודם, אם יהיה איטום + שיפוע + שכבה אוטמת עליונה בראש המעקה, אפשר לחיות גם בלעדיו. ניתן גם לבצע את שכבת ה"טיח" העליונה עם תערובת צימנטית (מלט וחול,במקום טיט) מועשרת בדבק. לשיקולך.

          גבי

          • · ביצוע סופי

            (אפי)
            • · ביצוע סופי

              (אפי)

              שוב תודה גבי,

              רק תגיד לי אם הבנתיך נכון ומה שאני מתכוון לעשות זה תקין.

              כמו שאמרתי יש לי חומת בטון,את החלק העליון (המשטח אופקי איפה שמרכיבים את הקופינג) אני מתכוון לאטום עם תרוסיל בשתי שכבות, אח"כ למרוח על השכבה הזותערובת של מלט+חול+לטקסשאותה איישר ונעשהלהגם שיפוע קטן, אחכ שכבת יסוד קושר ומעליה שכבת גמר סופית טיח אקרילי.

              החומה לא תיפול ככה ?

              תודה

              • · נדבך ראש, חומה

                (גבי)

                שלום אפי,

                החומה לא תיפול..

                הבנת היטב והמפרט תקין אך רצוי לבצע שכבת קישור נוספת בין החומר הצימנטי לבין הטורוסיל. אפשר גם באותו הזמן בשיטת רטוב-על-רטוב: תערובת של מלט נקי (ללא חול) עם דבק לטקס SBR בשעור 50 אחוזים. מכינים אותה כך שתהייה נוחה למריחה ("שמנת") ומייד לאחר המריחה מיישמים מעליה את השכבה הצימנטית העליונה.

                שב"ש,

                גבי

                • · ולמה צריך את השכבה הזו?

                  (אפי)
                  • · ראש חומה

                    (גבי)

                    שלום אפי,

                    השכבה פשוט תשפר את האחיזה בין חומר האיטום לבין התערובת הצימנטית. ראה מאמר כללי בנושא על עבודה נכונה עם חומרי מליטה- יסודות איטום | שיקום מבנים.

                    גבי

                    • · שאלה נוספת

                      (אפי)

                      שלום גבי,

                      לא ציינת (גם לא במאמר) מה צריכה להיות עובי שכבת הקישור ?

                      כמו כן, אני מבין שהתערובת מורכבת ממלט נקי + לטקס בנפח 50% מהמלט, נכון ?

                      (לא צריך פה מים, או שכן ?)

                      שוב תודה

                      • · טיט צימנטי מעל חומר אטימה צימנטי

                        (גבי)

                        שלום אפי,

                        עובי שכבת הקישור הוא כמילימטר שניים בלבד, כאשר מבצעים את העבודה בשיטת רטוב-על-רטוב, כפי שמתואר במאמר.

                        התערובת מרכבת ממלט נקי אשר מעורבב עם מים ודבק לטקס SBR בשעור 50 אחוז מכמות המים. ערבב תחילה מים ודבק חצי חצי ואחר כך הוסף את המלט בהדרגה, תוך כדי ערבוב, עד שתקבל תמיסה בסמיכות של"שמנת" אשר ניתן למרוח אותה עם מברשת. יש כמובן להרטיב את השטח לפני כן.

                        בהצלחה,

                        גבי

                        • · סיוע

                          (אפי)

                          גבי שלום,

                          ובכן ביצעתי את השכבות לפי עצתך. על החומה מרחתי שתי שכבות טרוסיל, אחכ שכבת קישור (מלט+לטקס/מים) ומעליה הוספתי שכבה עליונה של 1 מלט+2 חול + לטקס/מים בעובי של 2-3 ס"מ. אחרי משהוא כמו חצי שעה השכבה החלה להתייבש ונוצרו סדקים (בפני השטח למעלה)של 2-4 באורך 10-15 ס"מ ממ כול חצי מטר לערך. האם זה נורמלי? והאם צריך לעשות משהו לפני שכבת היסוד ואחכ הטיח האקרילי... ?

                          תודה

                          • · תיקוני סדקים מעל חומה

                            (גבי)

                            שלום אפי,

                            הסדקים שהופיעו נובעים משתי סיבות:

                            1. חוסר אשפרה (הרטבה) וייבוש מהיר מדי של התערובת.

                            2. יחס חול-מלט לקוי. לעובי של 2-3 ס"מ יש להשתמש ביותר חול (1:2.5 ומעלה).

                            זכור שיש לבצע אשפרה תכופה, במיוחד ביום הראשון, מייד לאחר התקשות החומר. יש להגן עליו עם כיסוי כלשהו במקרה שהוא נותר חשוף לשמש ו/או כאשר החומה עצמה התחממה מאוד במהלך היום.

                            תוכל לשבור כעת מעט סביב הסדקים ולתקן את המקומות הדרושים. לא אוכל לדעת מכאן כיצד העסק נראה ומה רוחב הסדקים כך שזה לשיקולך באם להשאיר את המצב כפי שהוא או לתקנו. בכל מקרה אם לא ביצעת אשפרה בימים האחרונים- יש לבצע אותה כעת וכמה שיותר- יותר טוב.

                            בהצלחה,

                            גבי

  • · קלקר

    (רוית)

    מה המשמעות אם הונחו לוחות קלקר 5 סמ באדמה שתופחת ונוצרו סדקים בקירות?מה הפתרון?האם ניתן לשלוף את הקלקר?

    • · סדקים בקירות, קלקר

      (גבי)

      שלום רוית,

      לקלקר אין כל משמעות מבחינת הסדקים הקיימים.

      אגב, לא ברור משאלתך אם התכוונת ללוחות קלקר שהוצמדו אל הקיר להגנה על שכבת האיטום, או לארגזי קלקר שהונחו תחת רצפת המבנה למניעת סדיקה כתוצאה מתפיחת האדמה. אך בשני המקרים הוצאת הקלקר כעת לא תועיל במאומה. אם מדובר על סדקים בקונסטרוקציה,כגון סדקים אלכסוניים- כדאי לבקש יעוץ מקונסטרוקטור.

      בהצלחה,

      גבי

  • · צביעת ספסל מבטון

    (שרי)

    ברצוני לצבוע ספסל שפסלתי מבטון וצבוע באבקת פגמנט.

    באיזה סילר מומלץ לצבוע?

    • · סילר עבור ספסל בטון

      (גבי)

      שלום שרי,

      מיגוון הסילרים הקיימים בשוק הוא עצום. בעקרון כדאי להשתמש בסילר על בסיס מדללים אשר הנו עמיד יותר. מצד שני, על גבי בטון חדש שישנה בו לחות פנימית- עדיף סילר על בסיס מים. לבטון דקורטיבי יש להשתמש בסילר "מדגיש גוון" / מכהה.

      לרכישת סילר מתאים צרי קשר עם חנויות העוסקות בתחום. לדוגמא: "סילימור"

      04-8765846 או אצל "וולך" ברחוב אימבר, פ"ת.03-9212702.

      בהצלחה,

      גבי

  • · טיפול במרמרינה

    (הדס)

    בבניין שלנו יש אדניות מצופות במרמרינה וכמו כן - יש ציפוי מרמרינה על חלק מהקירות החצוניים (מסביב לחלונות) ועל קיר חדר המדרגות.

    אנו עומדים בפני שיפוץ הבניין ומאחר ובמספר מקומות המרמרינה מתקלפת, אנחנו מעוניינים לטפל גם במרמרינה.

    שאלתי:1. במקום להסיר את המרמרינה האם ניתן לצפות את המרמרינה באבן (לא ע"י הדבקה אלא ע"י קשירה)?

    2. אם מסירים את המרמרינה - מה הדרך הנכונה לעשות זאת?

    בתודה עבור תשובתכם,

    הדס

    • · חיפוי אבן מעל מרמרינה

      (גבי)

      שלום הדס,

      חיפוי אבן בתלייה רטובה (או בהדבקה) יחייב ממילא את הסרת המרמרינה ואת איטום הקיר נגד רטיבות- לפני בצועו של החיפוי. את הסרת המרמרינה ניתן לבצע עם פטישון חשמלי או דיסק עבה "גס" אך לעיתים תכופות אין מנוס מפרוק רוב שכבת הטיח שמאחורי המרמרינה, על מנת להגיע לתשתית נקייה.

      אם ברצונך ביועץ לחיפויי אבן נוכל להעביר אליך פרטים של איש מקצוע מתאים.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תודה ושאלת הבהרה

        (הדס)

        תודה עבור התשובה.

        נאמר לי שאם הכיסוי באבן נעשה ע"י קשיר ת האבנים על רשת - אין צורך בגילוף המרמרינה.

        האמנם??

        • · קילוף מרמרינה

          (גבי)

          שלום הדס,

          האופן תאורטי ניתן לבצע תלייה יבשה כך שהחיפוי מרוחק מהקיר. אך בצוע שכזה מסובך, במיוחד כשמדובר על ביצוע בחלקים. הואממילא יהיה יקר לבצוע ואינו ממש רלוונטי.

          מומלץ לבצע חיפוי בהדבקה ישירה או בתלייה רטובה, עם איטום לפני כן. התקן לחיפוי בהדבקה עומד אגב להשתנות בקרוב וגם במקרה של בצוע בהדבקה ישירה יחויב עיגון מכני באמצעות ברגים יעודיים על כל אבן ואבן. מומלץ לקבל יעוץ או מפרט מסודרמאדם מוסמך ולא להסתפק בהצעות קבלן.

          בברכה,

          גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן